Gürültüye Son! KONYARAY Projesinde Çevreci Çözüm

Konya’nın dev ulaşım yatırımı KONYARAY, çevre hassasiyetiyle yükseliyor. 4 kilometrelik ses bariyeri ile gürültü kirliliğini önleyen proje, 2027 yılında hizmete girecek.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, TCDD ve Konya Büyükşehir Belediyesi iş birliğiyle hayata geçirilen KONYARAY Banliyö Hattı projesinde çalışmalar hız kesmeden devam ediyor. Konya’nın toplu ulaşım tarihinde milat kabul edilen proje, hem hızı hem de çevre dostu teknik detaylarıyla dikkat çekiyor.

Çevreci Mühendislik: Ses Bariyerleri ile Sessiz Ulaşım

Projenin gürültü kirliliğini minimize etmek için özel olarak tasarlandığını belirten Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, hattın geçtiği bölgelerde geri dönüşüm alüminyum malzemeden üretilen akrilik ses bariyerlerinin monte edildiğini duyurdu. Ray ve teker sürtünmesinden kaynaklanan sesleri izole etmeyi hedefleyen 4 kilometrelik sistemin, 3 kilometrelik bölümü başarıyla tamamlandı.

Meram'dan Pınarbaşı'na Kesintisiz Hattı

Meram Gar ile başlayıp Lojistik Merkezi üzerinden Pınarbaşı hattına uzanan 23 kilometrelik güzergahta fiziki gerçekleşme oranı yüzde 80 seviyesini aştı. Şehrin ulaşım ağını güçlendirecek olan KONYARAY’ın, vatandaşların konforlu ve huzurlu bir şekilde seyahat etmesi için tüm detayları düşünülerek 2027 yılında işletmeye açılması planlanıyor.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.

KONYA Haberleri

TARLADA SÜNE MESAİSİ
MERAM'DA YEŞİL FEST
KONYA'DAN DEV TEKNOLOJİ HAMLESİ
YATIRIM STARTI VERİLDİ
TYB Konya’da Edebiyat Şöleni: Tanpınar ve Yahya Kemal Paneli