GÜNÜMÜZÜN EN ÖNEMLİ SİLAHI REKLAM

Hüseyin Altunbaş

GÜNÜMÜZÜN EN ÖNEMLİ SİLAHI REKLAM 

Bu silahı öyle eski usulde tutarsan, oynarsan elinde patlar. Yöntemler gelişti, değişti artık. Aman aman şeytan doldurur dedikleri bir nesnenin soyut ismidir reklam. Suratına bakmayan müşteriler, Allah Allah niye satış yapamıyoruz yaw cümleleri. Geçmişte çok kez duyduğumuz cümlelerdir. Bu millete de yaranılmıyor canım. Yapıyoruz getiriyoruz almıyorlar.

Düşününce bizim içimizden geçen, geçmiş cümlelerdir değil mi?

Tam da burada akıllıca düşünmek zamanıdır. Niye böyle olmuştur. Bu cümleler niye çıkmıştır biliyor musunuz? İletişimi, pazarlamayı, reklamı, halkla ilişkileri bilmiyorduk da ondan.

Firmalara soruyorum. Reklam ajansınız kim. Bazıları diyor ki. Hocam bizim ajansımız yok. Ajansa da gerek yok. Bilgisayardan anlayan bizim damadın tanıdığı Rıza’yı bulduk sağolsun çocuk canavar gibi.

Reklam iletişiminiz bu ve bunun gibi bir hikaye ile yönetiliyorsa bu köşede sıkça görüşelim.

Reklam ajansı olmadan olmuyor. Reklam işini ehil, akıllı, uzman, sizi sizin için düşünen pazarlamayı, reklamı, halkla ilişkileri, reklamı bilen ajanslara teslim etmezseniz işiniz hakikaten zor. Reklam ajansları biliyorlar ki pazarlamanın gurusu Philip Kotler’in dediği gibi malların, hizmetlerin, tecrübelerin, olayların, kişilerin, yerlerin, hakların, organizasyonların, bilgilerin ve fikirlerin satılabilmesi için iletişim yapmaları gerekiyor.

Yani bu 10 ürün iletişim yapmak zorunda. Hem de bütünleşik pazarlama iletişimi.

Belediyeler, futbol takımları, üniversiteler, dernekler, odalar, sanatçılar, futbolcular yani herkes herşey.

Siz hala benim reklama ihtiyacım yok, bizim rakibimiz de yok diyenlerden misiniz?

Siz hemen bir acile gidin ekonuzu, ekg’nizi çekip anjiyo yapılsın. Yoğun bakıma alalım. İletişimin de yoğun bakımı olur! Bunlara eko, ekg demiyoruz ama farklı eko ekg ve eforlarımız vardır.  

Ünlü reklamcı David Ogilvy’nin 1960’larda söylediği gibi “ne söylediğin değil nasıl söylediğin önemli” cümlesinden hareketle önce“ne söyleyeceğinizi” ve sonra sırasıyla “nasıl” ve “nerede” söyleyeceğinizi belirleyin ve iletişim işine ayrı bir önem verin, uzman eline teslim edin, reklam ajansıyla kesinlikle çalışın diyorum. Bakın bugünlerde iyi haberlerde duyuyoruz. Kriz atlatılıyor. İşçiler geri alınıyor. İşler fazlalaşıyor. Gelin bu rüzgarı kendi lehinize reklam iletişimi ile ama entegre iletişim ile daha da güçlü şekilde çevirin.

İşte bu dönem tam da reklam silahını kuşanma zamanıdır. Değil mi?

Yorum Yap
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar (9)
Yükleniyor ...
Yükleme hatalı.