Güney Afrika'da nükleer enerji anlaşmasına yargı engeli

Yüksek Mahkeme, Güney Afrika ile Rusya arasında yapılan nükleer enerji anlaşmasını anayasaya aykırı buldu

JOHANNESBURG (AA) - Güney Afrika'da Western Cape Yüksek Mahkemesi, Rusya ile yapılan nükleer enerji anlaşmasının anayasaya aykırı olduğuna hükmetti.

Mahkemeden yapılan açıklamada, Güney Afrika ile Rusya arasındaki nükleer enerji anlaşmasının anayasaya aykırı olduğu belirtildi.

Karara gerekçe olarak ülkedeki sivil toplum kuruluşları ve kamuoyunun nükleer enerji santralleri hakkında yeterince bilgilendirilmemesi gösterildi.

Hükümetten ve Güney Afrika Elektrik Sağlama Şirketi (ESKOM) yetkililerinden ise konuya ilişkin henüz açıklama yapılmadı.

AA

Gündem Haberleri

KAHVEHANE MÜDAVİMLERİNE YARGITAY’DAN KÖTÜ HABER
AFRİKA'NIN BELALISI TÜRKİYE'YE GÖRÜNTÜLENDİ
Bir günde 10 bin yolcu! Türkiye'nin en yeni metrosu
SOSYAL MEDYANIN YENİ FENOMENİ
Haluk Levent’e Karşılıksız Çek Cezası: 70 Milyon TL