Günde 180 ton evsel atık ayrıştırılıyor

Muğla Büyükşehir Belediyesi, Menteşe Katı Atık Düzenli Depolama tesisinde çöpler ayrıştırılarak doğanın korunması sağlanırken, diğer yandan enerji...

Muğla Büyükşehir Belediyesi, Menteşe Katı Atık Düzenli Depolama tesisinde çöpler ayrıştırılarak doğanın korunması sağlanırken, diğer yandan enerji üretimi yapılıyor.

Günde 180 ton evsel atığın ayrıştırıldığı Menteşe Katı Atık Düzenli Depolama tesisinde atıklar alüminyum kutu, pet, plastik, kağıt, karton olarak ayrılıyor. Ayrıştırmanın ardından bu materyaller geri dönüşüm firmalarına gönderiliyor. Böylelikle doğanın korunması ve geri dönüşüm sağlanması için önemli katkı sağlanıyor.

Tesiste 2020 yılı Eylül ayından bugüne kadar 5 milyon 802 bin 70 ton evsel atık ayrıştırılırken, oluşan metan gazından elektrik üretimi yapılıyor. Tesiste kurulan sistem sayesinde çöpten 26 Milyon 258 bin kilowatt enerji üretimi gerçekleştirilirken önemli bir enerji tasarrufu sağlanıyor.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.

Yaşam Haberleri

Bu kuşları sakın avlamayın: Ankara'dan kene kararı! 51 bin keklik ve sülün doğaya salınacak
Alanya’da vatandaşların gözdesi halk plajları
Meteoroloji’den Hafta Sonu Uyarısı: Sağanak Yağışlar Geliyor
FİLOZOF ATAKAN’IN ŞAŞIRTAN KARİYER DEĞİŞİMİ
Sylvester Stallone Öldü mü? Sosyal Medyayı Sallayan İddianın Aslı