ISPARTA (AA) - MURAT YOLCU - Dünya gül yağı üretiminin yüzde 65'ini karşılayan Isparta'da üretimin büyük bir kısmını gerçekleştiren Gül, Gülyağı ve Yağlı Tohumlar Kooperatifi'nin (GÜLBİRLİK) geliştirdiği Rosense markasıyla Çin ve Japonya'nın yanı sıra Güney Kore, Vietnam ve Kamboçya'ya gül ürünü ihraç etmeye başladı.
Rosense Müdürü İbrahim Işıldan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, markalarının 1998 yılında GÜLBİRLİK markası adı altında, güle katma değer katmak ve olumsuz durumlarda buradan elde edilecek karla üreticisinin desteklenmesi amacıyla kurulduğunu söyledi.
İlk başlarda 6 ürünle piyasaya girdiklerini ifade eden Işıldan, zamanla Rosense'nin ürün portföyünü ve dağıtım kanallarını arttırdıklarını anlattı.
Şu anda 100'ü aşkın kalemde farklı ürüne sahip olduklarını dile getiren Işıldan, ilk olarak markanın iç piyasada kozmetik ürünü talebinin karşılanmasına yönelik olduğunu belirtti.
İç piyasada belli bir başarı sağladıktan sonra ihracat talepleri almaya başladıklarını dile getiren Işıldan, ilk aşamada Almanya, İngiltere ve Hollanda başta olmak üzere 10'u aşkın Avrupa ülkesine ihracat yaptıklarını aktardı.
Avrupa'da elde ettikleri başarının ardından Uzakdoğu'ya yöneldiklerine işaret eden Işıldan, Uzakdoğu pazarına ilk kez Japonya'da girdiklerini vurguladı.
- "Uzakdoğulular gülü gerçekten çok seviyor"
Işıldan, kısa süre içinde de Çin'e ürünlerini ihraç etmeye başladıklarını kaydederek şöyle konuştu:
"Yeni dönemde ise Güney Kore, Japonya, Tayvan, Tayland, hatta Kamboçya ve Vietnam'ı ürün ihraç ettiğimiz ülke listesine sokmayı başardık. Uzakdoğulular gülü gerçekten çok seviyor. Geçen yıl sadece Çin'e 500 bin birim ambalaj ürün gönderdik. Kamboçya ve Vietnam'a 20 bin birim ambalaj ürünümüz ulaştı."
Isparta gülünün dünyaca bilinen bir marka olduğuna dikkati çeken Işıldan, bu durumun gül ürünlerinin bu piyasalara girmesini kolaylaştırdığını söyledi.
Işıldan, Uzakdoğu'daki ülkelerde pazar payını yükseltmeyi hedeflediklerini sözlerine ekledi.
AA