Türkiye genelinde milyonlarca araç sahibini ilgilendiren hurda araç teşviki yeniden düzenlendi. Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) muafiyetiyle sıfır araç sahibi olma imkânı sunan uygulamada kurallar değişti.
Yeni listede dikkat çeken en önemli detay, Fiat Egea Sedan’ın teşvik kapsamı dışında bırakılması oldu.
Egea Sedan üretimden kalkıyor
Tofaş’ın Bursa tesislerinde üretilen ve yıllardır Türkiye’nin en çok satan modeli unvanını elinde bulunduran Fiat Egea Sedan, artık hurda teşvikiyle alınamayacak.
Modelin 2026 Haziran ayına kadar üretiminin durdurulacak olması, bu kararda belirleyici etken oldu. Üretimi sona erecek araçlar doğal olarak teşvik dışında kaldı.
Yeni gözde: Toyota C-HR
Egea Sedan’ın listeden çıkarılmasıyla birlikte, yerli üretim Toyota C-HR öne çıkan modellerden biri haline geldi. Toyota’nın Sakarya’daki fabrikasında üretilen yeni nesil C-HR, hem hibrit hem tam elektrikli versiyonlarıyla teşvik listesinin yıldızı olarak dikkat çekiyor.
ÖTV muafiyetinde yerli üretim şartı
Teşvikten yararlanmak isteyen vatandaşların hurdaya ayıracakları aracın en az 25 yaşında olması gerekiyor. Ayrıca yeni alınacak aracın Türkiye’de üretilmiş olması ve yerlilik oranının en az yüzde 40 seviyesinde bulunması şartı aranıyor.
Teşvik kapsamında yer alan modeller
Güncellenen listede yer alan araçlardan bazıları şöyle:
Togg T10X
Toyota C-HR
Hyundai Bayon
Hyundai i20
Hyundai i10
Ford Tourneo Custom
Ford Transit / E-Transit
Fiat Fiorino
Fiat Egea Cross
Volkswagen Transporter
Vatandaşlara uyarı
Uzmanlar, kampanyadan yararlanmak isteyen sürücülerin hem aracın yaş kriterini hem de yeni modelin yerli üretim şartını dikkatle incelemeleri gerektiğini belirtiyor.