Gazprom, Avrupa'daki konumunu güçlendirmek istiyor

MOSKOVA (AA) – Rus enerji şirketi Gazprom’un Üst Yöneticisi (CEO) Aleksey Miller, şirket olarak Avrupa doğalgaz piyasalarındaki pazar paylarını arttırmak...

MOSKOVA (AA) – Rus enerji şirketi Gazprom’un Üst Yöneticisi (CEO) Aleksey Miller, şirket olarak Avrupa doğalgaz piyasalarındaki pazar paylarını arttırmak istediklerini söyledi.

Rusya’nın başkenti Moskova’da düzenlenen Gazprom Genel Hissedarlar Toplantısında konuşan Miller, şirketlerinin Avrupa doğalgaz piyasasındaki konumunun güçlendiğini belirtti.

ABD’nin ihraç etmeye başladığı sıvılaştırılmış doğalgaz (LNG) gibi unsurların rekabeti arttırdığına işaret eden Miller, “Ancak Gazprom’un pazar payı artmaya devam edecek.” dedi.

Gazprom’un, Avrupa’ya doğalgaz ihracatının bir önceki yıla göre yüzde 8 artarak 159,4 milyar metreküpe ulaştığını belirten Miller, geçtiğimiz yıl ise şirketin 418,5 milyar metreküp doğalgaz ürettiğini belirtti.

Rusya’nın Avrupa doğalgaz pazarındaki payı geçtiğimiz yıl yüzde 31’e ulaşarak tarihin en yüksek seviyelerinden birine yükselmişti.

AA

Ekonomi Haberleri

KONYA'NIN TİCARET HACMİ BÜYÜYOR
GM Fabrikasında Robotlu Dönüşüm: 1000 İşçi Çıkarıldı, 50 Robot Geldi
Dünyanın İlk Muhafazakâr Cruise Gemisi Aroya Galataport’ta!
Aksaray Sarımsağında Rekolte İkiye Katlandı: İhracat Başlıyor
TURKA, kartlı ödemelerde komisyon almayacak