Ferruh Yıldız yeniden başkan oldu

Harita Mühendisleri Odası Konya Şubesi’nin 9. Olağan Genel Kurul toplantısı Esnaf Odaları Birliği Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi.

Çok sayıda oda üyesinin katılımı ile gerçekleştirilen genel kurulda geçmiş dönemde yapılan çalışmalar anlatılırken, yeni dönem hedefleri ve harita mühendisliğinin önemi vurgulandı. Programın açılış konuşmasını yapan Harita Mühendisleri Odası Konya Şube Başkanı Prof. Dr. Ferruh Yıldız, görev yaptıkları 8. dönemde sektör açısından yaşanan olaylar hakkında bilgiler vererek, “Hibe desteği için sunduğumuz Konya Karaman illerindeki Harita Mühendislerinin Uydu Bazlı Konum Belirleme Sistemleri ve Uygulaması’ projesi 100 bin Avro olarak desteklenmiş ve bu desteğin yüzde 90’ı hazine müsteşarlığınca finanse edilmiştir. Bu kapsamda 480 harita mühendisimiz 20 kişilik gruplar halinde üçer haftalık sürelerle 90’ar saat eğitim verilmiş ve toplam on ay süreyle eğitim devam ettirilmiştir. Ayrıca 20 bilgisayar kapasiteli video projektörlü bir bilgisayar laboratuarı, 35 kişi kapasiteli video projektörlü bir eğitim salonu ve 2 adet RTK özellikli Glonass + GPS uydu alıcısı kazandırılmıştır” dedi. Yıldız, Oda Sürekli Eğitim Merkezinde üç ay süreyle toplam 90 adet NETCAD Sayısal Haritacılık Kursu düzenlediklerini söyledi. Birçok belediyede uygulanan Harita Teknik Uygulama Sorumluluğu (HUS) sisteminin hala Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından uygulanmadığına dikkat çeken Prof. Dr. Yıldız, belediyenin bu tutum ve davranışına bilimsel düşünceye saygı, objektif ve kamu yararı açısından anlam veremediklerini söyledi. Yıldız, ülkedeki bütün Büyükşehir belediyelerinde hatta birçok ilçe belediyesinde uygulanan bu sistemin bir kamu hizmeti olduğunu belirterek yetkilileri bu konuda bilimsel düşünceye saygılı olmaya davet etti. Görev yaptıkları 8. dönemde üyelerin sorunlarını çözmeye yönelik çalışmalarda bulunduklarını açıklayan Yıldız, “Konferans, panel ve eğitim seminerleri düzenledik. Bunun yanında sosyal ve kültürel etkinliklerle hizmetlerimizi süslemeye çalıştık. Bizlere çalışmalarımızda şevk veren öncülük eden herkese teşekkür ediyoruz” diye konuştu.

Dün yapılan seçimlerden sonra Ferruh Yıldız tek liste ile gidilen kongrede yeniden başkanlığa seçildi.

Ferit Hepokur-Memleket

Yerel Haberleri

Baba-Çocuk İkilisi M1 Konya’da Bir Araya Geliyor
SEZON ÖNCESİ KRİTİK İNCELEME
TARİHİ CAMİLERDE SAF TUTTULAR
MİLYONLUK VURGUN ENGELLENDİ
Lazerle Göz Çizdirme Dönemi: Hangi Yöntem Size Uygun?