Fas'ta enerji ithalatında düşüş

RABAT (AA) - Fas’ta enerji ithalatında yüzde 29,9 oranında düşüş gerçekleştiği bildirildi. Dış Ticaret Ofisi'nden yapılan açıklamada, 2016'nın...

RABAT (AA) - Fas’ta enerji ithalatında yüzde 29,9 oranında düşüş gerçekleştiği bildirildi.

Dış Ticaret Ofisi'nden yapılan açıklamada, 2016'nın ilk altı aylık döneminde enerji ithalatında yüzde 29,9 oranında düşüş yaşandığı belirtildi.

Açıklamada, toplam ithalatın yüzde 6,3’üne denk gelen bu düşüşün, doğalgaz ve petrol ithalatındaki azalmadan kaynaklandığı ifade edildi.

Enerji ihtiyacının yüzde 94,5'ini ithal eden Fas, yenilenebilir enerji alanında yaptığı yatırımlar ile enerjide dışa bağımlılığı en aza indirmeyi hedefliyor. Fas, yenilenebilir enerji alanındaki projeler ile 2020'ye kadar enerji ihtiyacının yüzde 42'sini, 2030'a kadar ise yüzde 52'sini yenilenebilir enerjiyle karşılamayı amaçlıyor.

AA

Gündem Haberleri

6 ŞİRKETE EL KONULDU
KAHVEHANE MÜDAVİMLERİNE YARGITAY’DAN KÖTÜ HABER
AFRİKA'NIN BELALISI TÜRKİYE'YE GÖRÜNTÜLENDİ
Bir günde 10 bin yolcu! Türkiye'nin en yeni metrosu
SOSYAL MEDYANIN YENİ FENOMENİ