Euro-7 Dönemi Başlıyor: İçten Yanmalı Araçlar Zorlanacak, Elektrikliler Avantajlı Çıkacak

2026’da yürürlüğe girecek Euro-7 emisyon standartları, otomotiv sektöründe maliyetleri ve rekabet dengesini yeniden şekillendirirken içten yanmalı araçlar için daha sıkı yükümlülükler, elektrikli araçlar için ise yeni avantajlar getiriyor.

Euro-7 ile birlikte üreticiler, benzinli araçlarının 8 yıl boyunca 1000 mg karbonmonoksit sınırını aşmadığını kanıtlamakla yükümlü olacak. Ayrıca tüm yeni araçlarda emisyon ihlallerini anlık tespit eden “OnBoard” sistemlerinin bulunması zorunlu hale geliyor. Bu teknoloji, araçların kendi emisyon salımlarını sürekli olarak izleyen bir yapıya sahip olacak.

ELEKTRİKLİ ARAÇLARA BATARYA ÖMRÜ GÜVENCESİ

Yeni standartlar, elektrikli araçları da ilk kez kapsamına alıyor. Buna göre üreticiler, bataryaların 5 yıl veya 100.000 kilometre kullanımın ardından en az yüzde 80 kapasitesini koruduğunu garanti etmek zorunda kalacak. Bu düzenleme, tüketicilere batarya dayanıklılığı konusunda daha güçlü bir güvence sağlamayı amaçlıyor.

LASTİK VE FREN AŞINMASINA YENİ SINIRLAR

Euro-7 yalnızca egzoz emisyonlarını değil, lastik ve fren aşınmasından kaynaklanan zararlı partikülleri de sınırlıyor. Kasım 2026’dan itibaren tüm araçların bu tür partikül salımlarında belirlenen sınırları aşmaması gerekecek. Yeni lastik alımında “Euro-7 uyumlu” ibaresi önemli bir kriter haline gelecek.

CO₂ VERGİSİ ARTIYOR, AKARYAKITA ETKİ EDECEK

2026 yılıyla birlikte CO₂ vergisi ton başına 50 Euro’dan 65 Euro’ya yükselecek. Bu artışın doğrudan akaryakıt fiyatlarına yansıması bekleniyor. Vergi düzenlemesi, fosil yakıt kullanımını azaltma hedefinin bir parçası olarak değerlendiriliyor.

ARAÇ VERİLERİNE MOBİL ERİŞİM DEVRİ

Eylül 2026’dan itibaren üretilen tüm yeni araçlarda sürücüler, mobil uygulama üzerinden araç verilerine erişebilecek. Bu adımın hem şeffaflığı artırması hem de araç sahiplerine kullanım alışkanlıklarını daha iyi takip edebilme imkânı sunması hedefleniyor.

2040 HEDEFİ: KAMYON EMİSYONLARINDA %90 AZALMA

Avrupa Birliği, 2040 yılına kadar ağır vasıta kaynaklı karbon salımını yüzde 90 oranında düşürmeyi amaçlıyor. Euro-7 standartları, bu uzun vadeli çevre politikalarının temel taşlarından biri olarak konumlanıyor.

Yeni düzenlemeler, otomotiv sektöründe maliyetleri artırsa da uzun vadede çevresel etkilerin azaltılması ve daha sürdürülebilir bir ulaşım altyapısı oluşturulması hedefleniyor.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.

Ekonomi Haberleri

Togg T10F Satışları Hız Kesmiyor: Yıl Sonu Hedefi 10 Bin Adet
Antalya'dan Ankara Çıkarması! Gelişmeler Olumlu
3 MİLYON TANESİ ÇÖP OLACAK!
4 ÇOCUKLU AİLEYE KURASIZ KONUT
MAAŞLARINA 30 BİN LİRA ZAM ALDILAR