Endonezya'da yanardağ dumanı 30 kişiyi hastanelik etti

CAKARTA (AA) - Endonezya'da Ijen Yanardağı'ndan yayılan dumanlar 30 kişiyi hastanelik etti. Ulusal Afet Yönetim Ajansı (BNPB) Sözcüsü Sutopo Purwo Nugroho,...

CAKARTA (AA) - Endonezya'da Ijen Yanardağı'ndan yayılan dumanlar 30 kişiyi hastanelik etti.

Ulusal Afet Yönetim Ajansı (BNPB) Sözcüsü Sutopo Purwo Nugroho, Cava Adası'nın doğusunda bulunan Ijen Yanardağı'ndan yayılan zehirli gazdan olumsuz etkilenen 30 kişinin hastaneye kaldırıldığını duyurdu.

Nugroho, bölgede yaşayan 178 kişinin tahliye edildiğini, tedavi altına alınan 30 kişinin nefes darlığı ve mide bulantısı şikayetleri olduğunu belirtti.

Yanardağ civarında faaliyet ve tırmanışların geçici olarak askıya alındığını ifade eden Nugroho, turist, madenci ve dağcıların bölgeye girişinin yasaklandığını kaydetti.

Öte yandan aktif yanardağın volkanik hareketlerinde olağandışı bir durumun gözlemlenmediği bildirildi.

"Pasifik ateş çemberi" deprem ve volkan kuşağında yer alan Endonezya'da 130 aktif yanardağ bulunuyor.

AA

Gündem Haberleri

15 Temmuz’un 10’uncu yılında Türkiye’nin birçok kentinde anma etkinlikleri düzenlenecek
Afyonkarahisar’da NATO Zirvesi İçin 10 Günlük Yasak Kararı
700 DİRİ FAY NE ANLAMA GELİYOR?
CİMRİLİK BOŞANMA SEBEBİ SAYILDI
IBAN MAĞDURLARINA MÜJDE