Endonezya’da sıtma uyarısı

Ülkenin doğu kesimlerine seyahat edeceklere sıtma uyarısı yapıldı

CAKARTA (AA) - Endonezya Sağlık Bakanlığı, ülkenin doğusuna seyahat edecekleri sıtma enfeksiyonu konusunda uyardı.

Bakanlık, doğu kesimlere gidecek turistlerden seyahat öncesi sıtma enfeksiyonuna karşı gerekli tıbbi önlemleri almalarını istedi.

Bakanlık ayrıca sinek ısırılması vakalarında, sağlık kuruluşlarına başvurularak sağlık muayenesi yaptırılması tavsiyesinde bulundu.

Ülkenin doğu kesimlerindeki Doğu Nusa Tenggara, Maluku, Doğu Maluku, Batı Papua ve Papua eyaletleri sıtmanın sık görüldüğü bölgeler arasında bulunuyor.

Ülkede, her yıl bir kaç milyon kişiye sivrisinek ısırmasıyla sıtma mikrobu bulaşırken, yaklaşık 40 bin kişi de sıtmadan hayatını kaybediyor.

AA

Gündem Haberleri

CİMRİLİK BOŞANMA SEBEBİ SAYILDI
IBAN MAĞDURLARINA MÜJDE
215 YENİ DİRİ FAYIMIZ OLDU
6 ŞİRKETE EL KONULDU
KAHVEHANE MÜDAVİMLERİNE YARGITAY’DAN KÖTÜ HABER