Endonezya otomotivde 900 milyon dolarlık yatırım bekliyor

CAKARTA (AA) - Endonezya, otomotiv sanayinde 900 milyon dolarlık yabancı yatırım bekliyor.Kompas gazetesinin haberine göre, Sanayi Bakanı Airlangga Hartarto,...

CAKARTA (AA) - Endonezya, otomotiv sanayinde 900 milyon dolarlık yabancı yatırım bekliyor.

Kompas gazetesinin haberine göre, Sanayi Bakanı Airlangga Hartarto, Asya ve Avrupa ülkelerinden bazı yatırımcıların otomotiv sektöründe ülkeye 900 milyon dolarlık yatırım taahhüdü olduğunu belirtti.

Yatırımın yapılacağı ülke ya da firma isimlerine ilişkin detaylı bilgi vermeyen Hartarto, yatırım sonucunda oluşacak üretimin yüzde 50'sinin ihraç edileceğini, geri kalanın ise iç piyasaya sürüleceğini dile getirdi.

Ülkede üretilen lastik ve cam gibi sektörlerin ihtiyaç duyduğu ürünler konusunda yatırımcıların Endonezya'ya güven duyduğunu ifade eden Hartarto, sanayideki yatırımların, ithalata olan bağımlılığı azaltması ve istihdam oluşturmasının da önemine değindi.

Otomotiv sanayinde üretilen araçların Filipinler, Suudi Arabistan ve Vietnam'a ihraç edildiği Endonezya'da, bu yıl için tamamı ülke içi üretim ile yapılan 400 bin aracın ihraç edilmesi hedefleniyor.

Gündem Haberleri

15 Temmuz’un 10’uncu yılında Türkiye’nin birçok kentinde anma etkinlikleri düzenlenecek
Afyonkarahisar’da NATO Zirvesi İçin 10 Günlük Yasak Kararı
700 DİRİ FAY NE ANLAMA GELİYOR?
CİMRİLİK BOŞANMA SEBEBİ SAYILDI
IBAN MAĞDURLARINA MÜJDE