Konya'da 2009 yılı Ocak ve Şubat aylarında konut satışı geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 21 azaldı. Tapu ve Kadastro 5. Bölge Müdürü Mustafa Tartar, son dönemde Konya'da konut satışlarında azalma yaşandığını söyledi.
2009 yılı Ocak ve Şubat ayları konut satışı istatistiklerinde geçen yılın aynı dönemine göre düşüş gözlendiğini ifade eden Tartar, ''2008 yılı Ocak ve Şubat ayı konut satışlarına göre bu yılın Ocak ve Şubat aylarında banka ipotekli konut satışlarında yüzde 22 azalma gerçekleşti. Yine aynı dönemde nakit şeklinde gerçekleşen konut satışları ise yüzde 21 oranında azaldı'' dedi. Konut satışlarındaki bu düşüşün son dönemde etkisini artıran ekonomik durgunluktan kaynaklanabileceğini dile getiren Tartar, ''Ancak tapu müdürlüklerindeki fiziki işlem yoğunluklarında bariz bir azalma gözlemlemiyoruz. Tapu devir işlemi yapan vatandaşlarımızın tapu müdürlüklerinde rutin yoğunluğu devam ediyor'' diye konuştu.