Konyamızda yaşanan trafik karmaşasına son vermek amacıyla halen İstanbul’da uygulanan EDS (Elektronik Denetleme Sistemi) uygulamasının Konya’da da uygulanmasının önemine dikkat çekiliyor. Özellikle ışık ihlallerinin çokça yaşandığı şehrimizde, trafik lambalarının hemen yanına monte edilen sistem sayesinde ihlali yapan sürücünün araç plakası otomatik olarak kamera sistemi ile tespit edilerek merkeze gönderiliyor. Emniyet birimleri tarafından plakaya kesilen ceza ise direkt sürücü adresine gönderiliyor. Bu uygulama sayesinde İstanbul’da ışık ihlallerinin önüne geçildiğine dikkat çekiliyor. Bu uygulamanın Konya’da da olması gerektiğini ifade eden vatandaşlar, özellikle sabah mesai başlangıç ve akşam mesai bitişlerinde yaşadıkları trafikteki cambazlık oyunu yüzünden zor anlar yaşadıklarını belirttiler. Bir an evvel İstanbul’da ki EDS uygulamasının Konya’da da uygulanmasının gerekliliğine temas eden vatandaşlar, bu konuda Konya Emniyet Müdürlüğü ile Konya Büyükşehir Belediyesi’nin ortak mutabakat yaparak uygulamaya start vermelerini dört gözle beklediklerini ifade ettiler. Trafikte saygı anlamında son yıllarda yaşanan olumsuzluklar yüzünden, saygı ile tesis edilemeyen kurallara uyma alışkanlığının ancak bu şekilde yapılacak uygulamalarla sağlanabileceği belirtiliyor. Özellikle ailelerin her fırsatta evin gencine kontak anahtarı vermelerinin doğru olmadığı görüşünde birleşen vatandaşlar, eğitim sisteminde yaşanan çarpıklıklar ve ailelerin çocuk terbiyesine karşı ilgisizliği yüzünden, caddelere salıverilen gençler, trafikte ciddi tehlikeler içinde yer alıyorlar. Konya’mızda ışık ihlali, hatalı sollama ve aşırı hız gibi önemli trafik ihlallerinin çoğu kez cezasız kalmasında, emniyet güçlerinin kilit noktalarda devamlı kontrol halinde olmamaları yüzünden yapılan aralıklı kontrollerin ise caydırıcı olmaktan öte ciddiye bile alınmadığına temas ediliyor. MOBESE kameralarının ise, mevcut gidişata bakıldığında pekte etkili olmadığını düşünen Konyalılar, ihlallerin önüne geçilebilmesinin tek yolunun Elektronik Denetim Sistemi uygulaması olduğu görüşünde birleşiyor. Bu uygulamada başarının, taviz vermeden ihlali yapan sürücülerin tespit edilmesinin ardından adresine trafik cezalarının kesilmesiyle sağlanabileceği belirtildi. Hatada ısrar eden sürücüler sayesinde, kesilen cezalarla devlet bütçesine ciddi kaynak girişi sağlanabileceği ifade ediliyor. EDS uygulamasının özellikle otogar civarı, Kule Site kavşağı, Beşyol Kavşağı, İhsaniye kavşağı, Eski Garaj-Yeni Larende geçişi vb. noktalarda başlatılacak örnek uygulamalarla denenmesi durumunda, getireceği artıların gözlemlenebileceğine dikkat çekildi. İstanbul’da bu uygulama halen İstanbul Büyükşehir Belediyesi Trafik Müdürlüğü tarafından uygulanıyor. EDS sistemi, kavşaklarda kırmızı ışık ihlallerinin önüne geçilmesine ilaveten can ve mal güvenliğini en üst seviyeye çıkarmak amacıyla uygulamaya konulmuş. Sistem sayesinde kavşak noktalarda trafiği gözetleyen kameralar kırmızı ışık ihlali yapan araçları tespit edip fotoğraflamak suretiyle Trafik Kontrol Merkezi’ne yönlendirildikten sonra araç sürücüsü hakkında yasal işlem yapılabiliyor. Kırmızı ışık ve emniyet şeridi ihlallerinde tespit edilen görüntüler ceza makbuzları ile birlikte sürücülerin adreslerine gönderiliyor. Bu durumda itiraz etme şansı bile kalmayan sürücüler, hatalarının karşılığında cezalarını ödemek zorunda kalıyorlar. Bu uygulama sayesinde İstanbul’da trafik suç oranının yüzde 90 azaldığı söyleniyor. Serdar Umsan-Memleket
Elektronik denetim sitemi gelecek mi?
Konyamızda yaşanan trafik karmaşasına son vermek amacıyla halen İstanbul’da uygulanan EDS (Elektronik Denetleme Sistemi) uygulamasının Konya’da da uygulanmasının önemine dikkat çekiliyor.
Yerel Haberleri
Baba-Çocuk İkilisi M1 Konya’da Bir Araya Geliyor
SEZON ÖNCESİ KRİTİK İNCELEME
TARİHİ CAMİLERDE SAF TUTTULAR
MİLYONLUK VURGUN ENGELLENDİ
Lazerle Göz Çizdirme Dönemi: Hangi Yöntem Size Uygun?