Barış Erdeniz, enerji dönüşümünün artık sadece üretim kapasitesiyle değil, güçlü ve akıllı şebekelerle ölçüldüğünü ifade etti. Elektrikli araçlar, yapay zekâ uygulamaları ve sanayideki elektrifikasyon süreci, dağıtım altyapısını stratejik bir yatırım alanı haline getirdi. Erdeniz, bu değişimi "Dağıtım 2.0" vizyonu olarak tanımlarken, Türkiye’nin enerji geleceğinin şebekelerde şekilleneceğinin altını çizdi.
10 Yılda 50 Milyar Dolar Yatırım İhtiyacı
Türkiye'nin elektrik tüketiminin 2035 yılına kadar 510 teravatsaate çıkması bekleniyor. Bu artışı yönetmek için 10 yılda en az 50 milyar dolarlık yatırım yapılması öngörülüyor. Sektör, 2026-2030 döneminde ise 18,5 milyar dolarlık bir yatırım tavanıyla dijitalleşme, siber güvenlik ve afetlere dayanıklılık projelerine odaklanmayı hedefliyor.
Avrupa'nın En Büyük Altyapısı Olma Hedefi
Türkiye, 52 milyon aboneye hizmet veren sistemiyle şu an Avrupa'nın ikinci büyük elektrik dağıtım altyapısına sahip. Kayıp-kaçak oranlarını %18,5 seviyelerinden %9'un altına indiren sektör, bu başarıyla ekonomiye yıllık 1 milyar doların üzerinde katkı sağlıyor. Türkiye'nin mevcut büyüme trendiyle 2027 yılında Avrupa'nın en büyük dağıtım altyapısına ulaşması bekleniyor.
Verimli Tüketim İçin "24 Derece" Çağrısı
Altyapı yatırımlarının yanı sıra tasarruf bilincine de dikkat çeken Erdeniz, yaz aylarında artan klima kullanımına yönelik "24DereceİleMümkün" kampanyasına destek verdi. Erdeniz, klimalarda 24 derecenin konfor ve tasarruf arasında ideal dengeyi sunduğunu belirterek tüm tüketicileri verimli kullanıma davet etti.