Sigara ve zararlarına karşı mücadeleyi kendine gaye edinmiş Sigarayla Savaşma Derneği Konya Şubesi, Ticaret Odası Konferans salonunda 31 Mayıs Dünya Sigarasızlık Günü münasebeti ile ilgili etkinlik düzenledi. Programa İl Milli Eğitim Müdürü Halil Şahin, Selçuklu Kaymakamı Şükrü Görücü, Yeşilay Derneği Başkanı Sabri Pişkin, Sağlık İl Müdürü Vekili Bahattin Akyürek ve çok sayıda davetli katıldı.
Sigaranın zararları ve sigara bağımlılığı hakkında konuşma yapan Sigarayla Savaşma Derneği Konya Şube Başkanı Zehra Sezer, 2006 yılında dünyada 5 milyondan fazla kişinin sigaranın yol açtığı hastalıklardan öldüğünü söyledi. Dünya’da gerekli önlemler alınmazsa 20 yılda ölümlerin yılda 10 milyona ulaşacağını belirten Sezer, “Son yıllarda tiryakilerin yüzde 90’ı sigaraya 19 yaşın altında başlamaktadır ve her yıl altı yüz bine yakın gencimiz sigaraya başlamaktadır. Bunların bir kısmı sigara kullandıklarından dolayı erken yaşta hayatını kaybetmektedir” dedi. Vatandaşları sigarasız bir hayata davet eden Sezer, “Çabuk ulaşılabilir olması sebebiyle gençler arasında sigara içmek oldukça yaygındır. Gelişmiş ülkelerde 12–17 yaşlardaki her beş ergenden birinin sigara tiryakisi olduğu tahmin edilmektedir. Ülkemizde ise bu oran daha da yüksektir. Sigara kullanımı başlı başına zarardır. Gençler için ise adeta mayınlı bir tarladır. Sigara için gençler aynı zamanda alkol ve uyuşturucu bağımlılığına daha da yakındır. Çünkü sigara kişinin öteki alışkanlıklara karşı direncini azaltmaktadır. Sigaraya gençlik döneminde alışmayan birinin tiryaki olması zordur. Çünkü sigara içenlerin yüzde 95’i sigaraya 21 yaşından önce başlamışlardır. Çocuğumuzun sağlıklı, mutlu ve kendinden emin bir hayata adım atmasını sağlamanın en önemli yolu, ona kendini iyi hissettirecek şeylerden söz etmenizdir. Kendilerini sevmeye başlamaları onları sağlıklarına kavuşturacaklardır” diye konuştu. Kürşat Demirhan-Memleket