Doğalgaz faturası 2,5 milyar lira azalacak

ANKARA (AA) - Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığının 1 Ekim'den itibaren geçerli olacak yüzde 10 seviyesindeki doğalgaz indirimiyle 2017'de ödenecek fatura...

ANKARA (AA) - Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığının 1 Ekim'den itibaren geçerli olacak yüzde 10 seviyesindeki doğalgaz indirimiyle 2017'de ödenecek fatura 2,5 milyar lira azalacak.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak'ın Twitter hesabından yaptığı paylaşıma göre, söz konusu indirim "enflasyona darbe, sanayiye teşvik" niteliği taşıyacak. Bu indirimle gelecek yıl doğalgaza ödenecek fatura yaklaşık 2,5 milyar lira azalacak. Yılın son 3 aylık döneminde ise indirim, faturalarda 760 milyon liralık düşüş sağlayacak.

Ayrıca, bu indirimle Türkiye, Avrupa Birliği (AB) ülkelerine kıyasla hem hanede hem de sanayide en ucuz doğalgazı sağlayan ülke haline gelecek.

AA

Ekonomi Haberleri

TCMB Haziran Raporu: Enflasyon Beklentilerinde Son Durum
Lüks Konutların Arasında Kalan Hasanağa'da Tarım Savaşı
Karacabey'de Soğan Üreticisi Mutlu: Fiyatlar Yüzleri Güldürdü
Yeni Renault Megane E-Tech Elektrikli: 2026’da Türkiye’de!
6 AY 6 BİN KİLOMETRE KURALI UZATILDI