Çocuk sahibi olamayan çiftlere uygulanan taşıyıcı annelik birçok ülkede uygulanırken, Türkiye'de dinen yasak olup olmadığı konusundaki tartışmalarla ilgili Diyanet görüşünü açıkladı. Diyanet İşleri Başkanlığı, bir kadından diğerine yumurta nakli yapılarak gerçekleşen taşıyıcı anneliğin günah olduğunu belirterek, uygulamanın akrabalık düzenini değiştireceği uyarısında bulundu. Diyanet, birçok mankenin merak saldığı sperm bankası yoluyla anne olma konusunda da olumlu görüş bildirmedi.
Din İşleri Yüksek Kurulu Başkanı Prof. Dr. Saim Yeprem, kurulun hem sperm bankası yoluyla hamile kalma hem taşıyıcı annelik uygulamasıyla ilgili kararını İHA'ya açıkladı. Yeprem, Din İşleri Yüksek Kurulu'nun gerek sperm bankaları gerek taşıyıcı annelik konusunda İslam dininin itikat, iman,ahlak esasları çerçevesinde olumlu bir sonuca varmadığını söyledi.
İslam dini açısından sperm bankasının olumlu karşılanmasının mümkün olmadığına dikkat çeken Yeprem, "Nikah birliği altındaki erkek ve kadının kendilerinden temin edilen materyallerle çocuk sahibi olması, eğer bu normal yollarla gerçekleşmiyorsa laboratuvar ortamında tüp bebek yöntemiyle, döllenmenin mikroenjeksiyon yöntemiyle veya laboratuvar ortamında kullanılacak diğer metotlarla gerçekleşmesi halinde ve bizzat eşlerden kadın eşin rahminde gelişmesi şartıyla bebek sahibi olmanın caiz olduğuna, bunun dışında her türlü uygulamanın İslam dini prensiplerine aykırı olduğuna karar verdi" dedi. Gerek gelenekte gerek realitede gerekse hukuk açısından annenin çocuğu doğuran kadın olduğunu belirten Yeprem, çocuğu karnında 9 ay taşıyıp doğuran kişinin anne olduğunu bildirdi. "Bunun kiralığı sözkonusu olamaz" diyen Yeprem, şöyle konuştu: "Biyolojik anne ile taşıyıcı anne arasındaki fark gerek hukuk açısından gerek din açısından gerek sosyal problemler açısından önüne geçilemeyecek komplikasyonlar taşır, problemler taşır. Etik problemler taşır. İslam dini açısından da nesli muhafaza dediğimiz temel prensibe aykırıdır. Bugün artık bilim tespit etmiştir ki, çocuk anne rahminde gelişirken, annenin özelliklerinin genetik yapı üzerinde etkili olduğu görülmektedir. Anne karnında gelişimi sırasında doğrudan doğruya dış dünya ile irtibat kurduğu ve anneden birçok özellik aldığı bilinmektedir. Bu ise neslin muhafazası prensibine ters düşer. Yani nikah birliği içinde annenin karnında değil de bir başka annenin karnında geliştiği zaman neslin muhafazasına terstir".
Yeprem, 'Kişinin kendi annesi veya kızkardeşine taşıyıcı annelik yaptırması uygun mudur?' yönündeki bir soru üzerine de, bunun da toplumdaki akrabalık düzenini tamamen değiştireceği uyarısını yaptı.
Yeprem, "Kendi çocuğunu annesi doğuruyor. O zaman akrabalık ilişkilerini, kan bağlarını düşünün. İçinden çıkılmayacak problemler. Bunun tersini de düşünebilirsiniz. Kendi kardeşini doğuruyor olduğunu düşününüz. Annesinin embriyosunu kızı kiralık anne olarak düşünülebilir. Kişinin hem kardeşi annesinin çocuğu olacağı için kardeşi, kendi embriyosu olduğu için kendi çocuğu. Annesiyle kendi çocuğu aynı kişi olacak. Toplumsal problemler, hukuksal problemler, etik, ahlaki problemler mutlaka gerçekleşecektir" şeklinde konuştu. Memleket