Kültür ve Turizm Bakanlığı Merkez Sayman Müdürü A.U., dört yılda 15 milyon TL'yi zimmetine geçirdiği suçlamasıyla tutuklandı. A.U.'nun, paranın büyük kısmıyla İddaa oynadığı ortaya çıktı. Edinilen bilgiye göre, A.U., bir devlet hastanesinin döner sermaye müdürlüğüne tayin olunca, yerine gelen müdürün yaptırdığı incelemede bakanlığın hesaplarında eksik saptandı. Bunun üzerine devreye giren mali polis, bakanlığın sinema biletlerinden kesilen paraların toplandığı yazma eserleri hesaplarındaki soygunu ortaya çıkardı. Mali polis, müdür A.U.'nun 2006'dan itibaren bakanlığın hesabına yatan paraları çocukluk arkadaşı olan ve Konya'da yaşayan mali müşavir A.E. üzerinden zimmetine geçirdiğini tespit etti. A.U.'nun paraları havale ettiği çocukluk arkadaşına da yüzde verdiği belirlendi. Ayın belirli günlerinde bakanlığın Ziraat Bankası'ndaki yazma eserleri hesabına yatan paraları, arkadaşı A.E.'nin hesabına aktardığı tespit edilen müdür A.U.'nun, havale ettiği paraların yüzde 10 ile yüzde 15'ini 'aklama' payı olarak verdiği iddia edildi. A.E'nin de, komisyonunu kestikten sonra kalan parayı tekrar A.U.'nun hesabına havale ettiği belirlendi. Gözaltına alınan A.U.'nun zimmetine geçirdiği iddia edilen paranın büyük bir bölümüyle İddaa oynadığı ileri sürüldü. Mali polis, A.E.'yi de Konya'da gözaltına aldı. Nöbetçi mahkemeye çıkarılan A.U. ve A.E. tutuklandı.
Devlet parasıyla iddaa oynamış
Merkez Sayman Müdürü, zimmetine 15 milyon TL geçirdiği gerekçesiyle tutuklandı
POLİS-ADLİYE Haberleri
Gazeteci Ali Çağatay tutuklandı: İBB yöneticisi paylaşımı sonrası cezaevinde
Kocaeli'de özel harekatlı fuhuş operasyonu! Yüzlerini tişörtle kapattılar
Ankara'da 225 gözaltı, 178 tutuklama
Yatırım Vaadiyle 1,5 Milyar Liralık Vurgun İddiası
Bergama'da İş Yerinde Silahlı Saldırı: 1 Kişi Hayatını Kaybetti