Derviş’e Akyürek'ten ziyaret

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek beraberindeki heyetle, ABD’de BM Kalkınma Programı (UNDP) Başkanı Kemal Derviş’i ziyaret etti.

Büyükşehir Belediyesi’nden yapılan yazılı açıklamada, ABD’nin Utah eyaletinde düzenlenecek “Türk Şehirlerinden Küreselleşmeyi Anlamak: Konya Modeli” konulu sempozyuma katılmak üzere ABD’ye giden Akyürek’in, beraberindeki heyetle, New York’ta bulunan BM Kalkınma Programı Başkanı Derviş’i ziyaret ettiği belirtildi.


Semanın UNESCO tarafından somut olmayan kültürel mirasa alındığını, daha sonra 2007 yılının Mevlana Yılı ilan edildiğini ifade eden Akyürek’in, Derviş’e, İngiliz Financial Times gazetesi tarafından yapılan bir değerlendirmede Konya’nın ekonomik potansiyel bakımından Avrupa şehri ilan edildiğini söylediği kaydedildi.


Derviş, Konya'nın Türkiye'nin merkezi olduğunu belirtti. Konya Ticaret Odası Başkanı Hüseyin Üzülmez de Kemal Derviş'in BM kapsamında yürüttüğü görevin Türkiye için onur verici olduğunu kaydetti.


Akyürek’in ziyaret sonunda Derviş’e İngilizce Mesnevi ve Mevlana Müzesi’nin bir maketini hediye ettiği bildirildi.

Yerel Haberleri

Baba-Çocuk İkilisi M1 Konya’da Bir Araya Geliyor
SEZON ÖNCESİ KRİTİK İNCELEME
TARİHİ CAMİLERDE SAF TUTTULAR
MİLYONLUK VURGUN ENGELLENDİ
Lazerle Göz Çizdirme Dönemi: Hangi Yöntem Size Uygun?