D vitamin eksikliği, mesane kanseri riskini artırabilir

ANKARA (AA) - D vitamini eksikliğinin, bağışıklık sistemini harekete geçiren hücreleri etkileyerek mesane kanseri riskini artırabileceği bildirildi.Daily...

ANKARA (AA) - D vitamini eksikliğinin, bağışıklık sistemini harekete geçiren hücreleri etkileyerek mesane kanseri riskini artırabileceği bildirildi.

Daily Mail gazetesinin haberine göre, İngiliz bilim adamları, yeterince D vitamini alamayan kişilerin mesane kanserine yakalanma olasılığının arttığını ortaya koydu.

Warwick Üniversitesinden bilim adamlarının geçmişte mesane kanseri ve D vitamini eksikliği konusunda yapılan 7 çalışmayı incelediği, bu çalışmalardan 5'inin, düşük D vitamini seviyesinin, artan mesane kanseri riskiyle bağlantılı olduğunu gösterdiği belirtildi.

Kendi çalışmalarında mesanede geçişken epitel hücreleri inceleyen bilim adamları, bu hücrelerin D vitaminini etkinleştirdiğini, böylece bağışıklık sistemini harekete geçirdiğini tespit etti.

Araştırma ekibinin lideri Rosemary Bland, "Çalışmamız, kanda D vitamininin düşük sevilerde seyretmesinin, mesane içindeki bu hücrelerin, anormal hücrelere gerekli yanıtı vermek için harekete geçmesini engellediğini gösterdi." değerlendirmesinde bulundu.

Güneş ışığından alınan D vitaminin, her beş yetişkinden birinde eksik, her beş yetişkinden üçünde de düşük seviyelerde olduğu belirtiliyor.

AA

Gündem Haberleri

HANELERE "NOKTA ATIŞI" DESTEK
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’ndan klima araştırması
İznik'te Gelin Alma Töreninde Damada Unlu Su Varilli Şaka
Kızılay Çadırı Krizi: İBB Reddetmişti, Yeni Yer Tepki Çekti
Kıyılar Kamunun Kullanımına Açılıyor: Şezlong ve İşgal Baskısına Son