Büyükşehir Belediyesi ve İl Çevre Orman Müdürlüğü'nün 5 Haziran Dünya Çevre Günü nedeniyle ortaklaşa düzenlediği yürüyüş Anıt'a çelenk sunulmasıyla başladı. Anıt alanına ellerinde çevreye duyarlı olunması yönünde mesajların yer aldığı dövizler ve develeriyle birlikte gelen Sarıkeçilli Yörükler'in yöresel kıyafetlerini giymesi de dikkat çekti. Daha sonra öğrenciler ve develeriyle birlikte ellerinde dövizlerle yürüyen Yörükler, Zafer’e doğru yürüyüşe geçti. Vatandaşlar develere ve Yörüklere büyük ilgi gösterdi.
Sarıkeçililer Derneği Genel Başkanı Pervin Çoban Savran yaptığı açıklamada Sarıkeçilliler'in halen 300 çadır ve 2 bin 500 kişilik nüfusuyla 900 yıllık geleneği yaşattığını belirterek, "Geçimimizi yazın İç Anadolu'da, kışın ise Akdeniz Bölgesi'nde ve Mersin sahillerinde hayvancılık yaparak sağlıyoruz. Bu göçüş sırasında karşılaştığımız sorunlar, alınan otlak paraları ve kesilen haksız cezalar zaten fakir olan bizlerin belini iyice büküyor. Ancak çevrenin sorunu bizim de sorunumuzdur" dedi. İsmail Desteli-Memleket