Kamu çalışanları hükümetten, 2006 yılı maaş artışıyla ilgili sendikalarla vardığı anlaşmanın gereğini yerine getirmesini istedi. Konuyla ilgili sendika binasında bir basın toplantısı düzenleyen Kamu Sen İl Temsilcisi Hikmet Çay, Ocak’ta yürürlüğe girmesi gereken yasal düzenlemeyi iktidarın bugüne kadar yerine getirmediğini söyledi. Prosedüre göre mutabakat metnine uygun bir yasal düzenlemenin gerçekleştirilebilmesi için hazırlanan metnin önce Bakanlar Kurulu’na, ardından da üç ay içinde TBMM’ye gelmesi gerektiğini belirten Çay, “Ancak toplu görüşmelerin sonuçlandığı 28 Ağustos 2005 tarihinden bugüne kadar 6 ay gibi bir zaman geçti. Hükümet çalışanları hiçe sayarak kendini yasaların üzerinde görmektedir. Şunu kimse unutmasın ki, hiç kimse ve kurum yasaların üzerinde değildir” dedi. 59’uncu AK Parti iktidarının memur maaş artışlarını zamanında ödeyemeyen hükümet olarak tarihe geçtiğini kaydeden Çay, konuyla ilgili hafta sonuna kadar bir gelişme olmaması halinde çalışanlar olarak bir dizi eylem yapacakları konusunda iktidarı uyardı. Haberciler soruları üzerine toplantıda söz alan Kamu Sen’e bağlı sendikaların şube başkanları, “Asgari ücretle bugün bakanlık yapacak aramızda çok arkadaşımız var. Her kes bulunduğu makam ve mevkiinin mükafatı ve külfetine katlanmak zorundadır. Beceremiyorlarsa becerecek olanların önünü açsınlar” şeklinde görüş belirtti.
|
Çalışanlar alacaklarını istiyor
Kamu çalışanları hükümetin sendikalarla yaptığı anlaşmaya uymasını istiyor.
Yerel Haberleri
Baba-Çocuk İkilisi M1 Konya’da Bir Araya Geliyor
SEZON ÖNCESİ KRİTİK İNCELEME
TARİHİ CAMİLERDE SAF TUTTULAR
MİLYONLUK VURGUN ENGELLENDİ
Lazerle Göz Çizdirme Dönemi: Hangi Yöntem Size Uygun?