Dünyanın en büyük elektrikli araç üreticisi haline gelen Çinli BYD, agresif fiyat indirimleri ile pazarı domine etmeye çalışsa da, Çin iç pazarında beklenen satış rakamlarına ulaşamadı. Şirket, üretim kapasitesini önemli ölçüde düşürürken, bazı fabrikalarda gece vardiyalarını sonlandırdı.
Reuters’a konuşan kaynaklara göre, en az dört BYD fabrikasında üretim üçte bir oranında azaltıldı. Ayrıca, planlanan yeni üretim hatları da belirsiz bir süreliğine ertelendi. Bu gelişmeler, uygun fiyatlı BYD modeli bekleyen tüketiciler için hayal kırıklığı yaratabilir.
BYD’nin Hedefi Büyük Ama Yol Zor
Geçtiğimiz yıl dünya genelinde 4,27 milyon araç satan BYD, bu yıl bu rakamı 5,5 milyona çıkarmayı hedefliyor. Ancak, Çin'deki yedi büyük üretim tesisinde yaşanan yavaşlama, bu iddialı hedefin gerçekleşmesini zorlaştırabilir. Şirketten şu ana kadar resmi bir açıklama yapılmadı.
Türkiye'deki Yatırım Yolunda
BYD'nin Avrupa’daki büyüme planları ise hız kesmeden devam ediyor. Macaristan’daki üretim tesisi Ekim ayında faaliyete geçmeye hazırlanırken, Türkiye’deki dev yatırım projesi de planlandığı gibi ilerliyor. Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır’ın açıklamasına göre, Manisa’da kurulacak 1 milyar dolarlık fabrika, yılda 150 bin araç üretecek ve 5 bin kişiye doğrudan istihdam sağlayacak.
Fiyat Savaşı Bekleneni Vermedi
Tesla ile rekabet edebilmek için Çin'de fiyatları önemli ölçüde düşüren BYD, buna rağmen talebi canlandıramadı. Şirketin agresif fiyat politikası, kar marjlarını daraltırken satışları artırmaya yetmedi. Üretimdeki düşüş ve ertelenen yatırımlar sonrası, BYD araç fiyatlarında artış olup olmayacağı ise büyük bir merak konusu.