Türkiye’de bulunmayan ilaçlar artık yasal yollarla yurtdışından ithal edilecek. Sosyal Güvenlik Kurumu’yla Türk Eczacılar Birliği’nin ortaklaşa kurdukları “İthal İlaç Birimi” Türkiye’de yaşanan ilaç sıkıntısına çözüm olacak. Başlatılan birim kapsamında SSK, Emekli Sandığı, Bağ-Kur ve Yeşil kart sahipleri hiçbir ücret ödemeden istedikleri ilaçlara sahip olabilecek, masraflar ise Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından karşılanacak.
Konya Eczacı Odası Başkanı Harun Kızılay, oda binasında düzenlediği basın toplantısında konuyla ilgili bilgi verdi. Yasadışılığı önlemek ve ihtiyaç sahiplerine ulaşmak amacıyla kurulan birim hakkında bilgiler veren Kızılay “Yurtdışından ithal edilen ilaçlar pahalı ve insanlarımız bu ilaçlara ulaşabilmek için yasal olmayan yolları kullanıyor. Biz de hem bu yasadışılığı önlemek, hem de insanlarımıza sağlık yönünden katkıda bulunmak maksadıyla Sosyal Güvenlik Kurumu’yla bir anlaşma yaptık. Artık Türkiye’de bulunmayan ilaçlar yurtdışından ithal edilecek ve bu ithal ilaçlar için halkımızın cebinden tek kuruş çıkmayacak. Bu ilaçlara sahip olmak isteyen hastaların tek yapması gereken, kimlik fotokopisi, sağlık karnesinin ön yüz fotokopisi, çalışanlar için vizite kağıdı, müstahaklık belgesi, reçete aslı ve fotokopisi, resmi sağlık kurulu raporu ve üniversiteye sevkli ise sevk fotokopisini Türk Eczacılar Birliği’ne ve eczacı odalarına bildirmeleri gerekiyor. Bu konuda ayrıntılı bilgi almak ve başvurularını yapmak isteyenler 0.312 409 81 11–12 numaralı telefonu arayabilir” dedi. M. Emin Yumuşak-Memleket