Büyükşehir Belediyesi, yeni yapılan tüm yollar ile onarımı gerçekleştirilen caddelere bisiklet yolu yapıyor. Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Daire Başkanı Selim Büyükkarakurt, son iki yılda yapılan tüm yeni yollarla, onarımı gerçekleştirilen caddelere bisiklet yolu yaptıklarını hatırlatarak, özellikle Beyşehir Çevre Yolu ve İstanbul Çevre Yolu’na yapılmakta olan bisiklet yolunun örnek teşkil ettiğini belirtti.
Bisiklet yolunu şehrin tüm bölgelerine yaygınlaştırmak istediklerini ifade eden Büyükkarakurt, bazı bölgelerde kesintiye uğrayan bisiklet yollarının gelecekte tümüyle birbirleri ile bağlantılı hale getirilerek, bisiklet kullanıcıları için daha güvenli bir ortam oluşturulacağını bildirdi. Büyükkarakurt, yapılan bisiklet yollarının kullanılmaya başlanmasıyla, bisikletlerin karıştığı üzücü kazaların da önüne geçilmiş olacağını söyledi.
Konya’da şu ana kadar yaklaşık 20 kilometrelik bisiklet yolunun yapımı gerçekleştirdiklerini ifade eden Büyükkarakurt, hedeflerinin şehrin dört bir yanını 80 kilometrelik bisiklet yoluyla donatarak bisiklet kullanıcılarına ulaşım imkanı sağlamak olduğunu açıkladı.