Birleşmezsek demokratikleşme uzar

Sağlık-Sen Şube Başkanı Adem Sazak’ın yeniden başkan seçildiği genel kurulda konuşan Memur Sen Genel Başkan Yardımcısı Mahmut Kaçar, STK olarak bir araya gelinmediği sürece ülkedeki demokratikleşme sürecinin uzayacağına dikkat çekti.

Sağlık Sen’in 2. Olağan Genel Kurulu dün KTO toplantı salonunda yapıldı. Sağlık Sen’in 1,5 yıldır Konya Şube Başkanlığını yürüten Adem Sazak 150 delegenin katıldığı 130 delegenin oy kullandığı genel kurulda sendikaya yeniden 3 yıllığına başkan seçildi. Konya Ticaret Odası Toplantı Salonunda gerçekleştirilen genel kurulda konuşan Sağlık-Sen Genel Başkan Yardımcısı Mahmut Kaçar, sivil toplum örgütleri olarak, öncelikle Türkiye’deki demokrasi dışı uygulamalara karşı durmak zorunda olduklarını söyledi. Türkiye’de sorunlar yaratan değil, çözüme ortak olan hizmet ve sendikacılık modelini yayan politikayı misyon edindiklerini ifade eden Kaçar, şunları kaydetti: “Yapılan hizmetlerin kim tarafından yapılmışlığına değil, hizmetin ne kadar doğru yapıldığına bakarız. Sağlık-Sen, kurumlar içerisinde mağduriyetlerle ilgili olarak en yüksek itirazı yapan sendikadır. Sivil toplum örgütü olarak önce, demokrasi dışı uygulamalara karşı durmalıyız. Bizim için öncelik bu olmalıdır.” Sivil toplum örgütlerinin, kendi örgüt hakları ile ilgili olarak mücadelelerini sürdüreceklerini ifade eden Kaçar, “Biz sivil toplum örgütleri olarak birleşemediğimiz sürece, zorun yanında durmadığımız müddetçe bu memleketteki demokratikleşme süreci daha da uzayacaktır'' diye konuştu. Yeniden başkanlığa seçilen Sağlık Sen Konya Şube Başkanı Sazak ise Sağlık Sen Konya Şubesi olarak her zaman için genel merkezle uyumlu çalışmalar yürüttüklerini belirterek “Toplu görüşmelerde memurun sorumlularından Sağlık Sen Genel Başkanı Ahmet Aksu ile görüşmelerimiz devam edecek. Bizim işimiz üyelerimizle genel merkezimiz arasında koordineli olarak köprü vazifesi görmektir. Bundan sonra da üyelerimize, delegelerimize, temsilcilerimize sahip çıkacağız” dedi. İlçelerden üye olanlar yönetime giremez anlayışına karşı olduklarını dile getiren Sazak, makamların gelip geçici olduğunu söyleyerek demokratik bir yönetim vaat etti. Başkan Adayı Himmet Yar da sivil toplum örgütlerinin iş yapamadığı 1999-2002 yılları arasında göreve geldiği dönemde Sağlık Sen bayrağını daima dalgalandırdığını söyledi. Sağlık çalışanlarının döner sermaye dağılımındaki dengesizliğin yıllardır düzeltilemediğinin altını çizen ve bu durumun çalışanların performanslarını olumsuz etkilediğini kaydeden Yar, “Sağlık kuruluşların hiçbirinde ciddi bir örgütlenme yok. O kurumdaki duyarlı gayretli sendika üyelerinin bireysel çabaları ile bazı çalışmalar yapılabiliyor. Sendika tüzüğüne göre 3 yılda bir seçim yapılması gerekir. 1,5 yıl sonra şimdi biz olağan üstü yaptığımız şu kongreyi olağan adı altında yapıyoruz, bu bitiştir, bu fiyaskodur” dedi. Memur Sen ve Sağlık Sen Başkanı Ahmet Aksu’nun katılmadığı genel kurulda oy kullanan 130 delegenin 68 oyuyla Adem Sazak yeniden Konya Şube Başkanı oldu. Memleket

Yerel Haberleri

Baba-Çocuk İkilisi M1 Konya’da Bir Araya Geliyor
SEZON ÖNCESİ KRİTİK İNCELEME
TARİHİ CAMİLERDE SAF TUTTULAR
MİLYONLUK VURGUN ENGELLENDİ
Lazerle Göz Çizdirme Dönemi: Hangi Yöntem Size Uygun?