Başkentte sakuralar erken açtı

ANKARA (AA) - Dikmen Vadisi'ndeki erken açan Japon kiraz ağaçları (sakura), ziyaretçilere görsel ziyafet sunuyor. Ankara Büyükşehir Belediyesinden yapılan...

ANKARA (AA) - Dikmen Vadisi'ndeki erken açan Japon kiraz ağaçları (sakura), ziyaretçilere görsel ziyafet sunuyor.

Ankara Büyükşehir Belediyesinden yapılan yazılı açıklamaya göre, Başkentlilere dört mevsim ayrı bir güzellik yaşatan Dikmen Vadisinde ağaçlar uykudan uyanırken, yeşeren yapraklar arasında açan Japon kiraz ağaçları (sakura) çiçekleriyle yürüyüş yollarında büyüleyici bir koridor oluşturuyor.

Japonların kültür anlayışında "yeniden doğuşun, ilkbaharın gelişinin simgesi" olarak nitelendirilen ve nisan ayının son haftası ile mayıs ayının başında açan sakuralar, bu yıl sıcaklıkların mevsim normallerinin üstünde seyretmesi nedeniyle iki hafta erken açtı.

Sadece sakuraların değil, birçok çiçeğin ve ağacın bulunduğu Dikmen Vadisi, Ankaralıların yoğun ilgisiyle karşılaşıyor.

AA

Gündem Haberleri

215 YENİ DİRİ FAYIMIZ OLDU
6 ŞİRKETE EL KONULDU
KAHVEHANE MÜDAVİMLERİNE YARGITAY’DAN KÖTÜ HABER
AFRİKA'NIN BELALISI TÜRKİYE'YE GÖRÜNTÜLENDİ
Bir günde 10 bin yolcu! Türkiye'nin en yeni metrosu