Beyşehir Tarım Müdürü Nurettin Karşıyaka, Beyşehir Gölü’nde balık neslinin tükendiği iddialarının doğru olmadığını, sorunun göl tabanındaki aşırı otlanma nedeniyle balıkların ağlara takılmamasından kaynaklandığını söyledi. Gölde avcıların yaşadığı sıkıntıların ağlara balık vurmamasından kaynaklandığını belirten Karşıyaka, “Su azaldığı için balıkçıların serdiği ağlar suyun altına inemiyor. Beyşehirli balıkçılar, otların arasındaki balıkların avlanabilmesi için birtakım teknikler geliştirmeye çalışıyor” dedi.
Balık popülasyonunun daha da artırılmasına yönelik çalışma yapmayı şimdilik gerekli görmediklerini belirten Karşıyaka “Şu an yaşadığımız durum, belki de balık yasağında başarılamayan korumayı kendiliğinden sağladı. Bu şartlarda balık popülasyonunun kendini koruyup önümüzdeki aylarda daha da artacağını düşünüyoruz” diye konuştu. Karşıyaka, Gembos Derivasyonuyla gelecek suların göle akmaya başlamasıyla su seviyesinin yükseleceğini sözlerine ekledi. aa