Bağdat'ta göstericiler Yeşil Bölge'ye çıkan 3. köprüye de yerleşti

BAĞDAT (AA) - Irak'ın başkenti Bağdat'ta hükümet karşıtı göstericiler, güvenlik güçlerinin müdahalesine rağmen Yeşil Bölge'ye giden güzergahtaki...

BAĞDAT (AA) - Irak'ın başkenti Bağdat'ta hükümet karşıtı göstericiler, güvenlik güçlerinin müdahalesine rağmen Yeşil Bölge'ye giden güzergahtaki Ahrar Köprüsü'ne yerleşti.

Göstericiler, daha önce Tahrir Meydanı'na çekilmek zorunda kaldıkları Ahrar Köprüsü'ne yeniden ulaşmak için gece saatlerinde harekete geçti. Güvenlik güçlerinin ses ve göz yaşartıcı bombalarına rağmen göstericiler köprüye çıktı.

Göstericiler, köprünün ortasına derme çatma duvarlar örerek güvenlik güçleri ile arasına ikinci bir bariyer oluşturdu. Köprüye daha önce kurulan beton bariyerlerin arkasında ise güvenlik güçleri yer alıyor.

Ahrar Köprüsü, göstericilerin yerleşmesi üzerine yeniden araç ve yaya trafiğine kapandı.

Öte yandan hükümet binaları ve yabancı ülke temsilciliklerinin bulunduğu Yeşil Bölge'ye çıkan Sinek ve Cumhuriyet köprüleri de göstericilerin kontrolünde bulunuyor.

Irak'ta işsizlik, yolsuzluk ve kamu hizmeti yetersizliğini protesto etmek amacıyla 1 Ekim'de başlayan ve halen devam eden gösterilerde 319'den fazla kişi hayatını kaybetmiş, 15 binden fazla kişi de yaralanmıştı.

Gündem Haberleri

Afyonkarahisar’da NATO Zirvesi İçin 10 Günlük Yasak Kararı
700 DİRİ FAY NE ANLAMA GELİYOR?
CİMRİLİK BOŞANMA SEBEBİ SAYILDI
IBAN MAĞDURLARINA MÜJDE
215 YENİ DİRİ FAYIMIZ OLDU