Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek, yardımcıları ve daire başkanlarıyla yapımı devam eden Konya Atık Su Arıtma Tesisleri’nde incelemelerde bulundu. Avrupa standartları esas alınarak yapılan tesisin Tuz Gölü ekolojisi üzerinde son derece olumlu etkiler gerçekleşeceğini kaydeden Başkan Akyürek, 50 milyon YTL’ye mal olacak tesisin yılsonunda hizmete gireceğini vurguladı.
Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek, Büyükşehir Belediyesi tarafından yapım
Tesislerdeki inşaat işlemlerinin tamamlandığını, mekanik ekipman temininin yüzde 50’sinin gerçekleştirildiğini vurgulayan Başkan Akyürek, tesisin hizmete girmesiyle Tuz Gölü’nü tehdit eden kirleticilerin tehdit olmaktan çıkacağını ifade etti.
Tesisin yapımında Avrupa standartlarının esas alındığını hatırlatan Başkan Akyürek, “Tesiste arıtma sonrası organik ve katı madde deşarjları %95’in üzerinde giderilerek Tuz Gölü ekolojisi üzerinde son derece olumlu etkiler gerçekleşecek. Tesisten çıkacak çamur, havasız çürütme sonucu gübre haline geldiğinden; çoraklaşmanın yoğun olduğu bölgemizde tarla ıslahı için önemli bir kaynak sağlamış olacak. Tesisten çıkacak su v
Başkan Akyürek, Konya Atıksu Arıtma Tesisleri’nin yaklaşık 50 milyon YTL'ye mal olacağını da sözlerine ekledi.
Memleket