Bakanlık tarafından yapılan açıklamaya göre, Kasım ayındaki yoğun indirim döneminde tüketicilerden gelen şikayetler Reklam Kurulu gündemine alındı. İncelemelerde, özellikle indirim oranlarının gerçeği yansıtmaması, önce fiyat artırıp sonra indirim yapılmış gibi gösterilmesi ve yanıltıcı tanıtımlar öne çıktı.
Mevzuata aykırı reklamlara yaptırım
Kurul, yapılan değerlendirmeler sonucunda tüketiciyi aldatıcı nitelik taşıyan reklam ve uygulamalara yönelik idari para cezası uygulanmasına karar verdi. Toplam ceza tutarının 12 milyon 905 bin 818 TL olduğu bildirildi.
Denetimler sürecek
Açıklamada, tüketici haklarının korunması ve adil rekabetin sağlanması amacıyla indirim dönemlerinde denetimlerin artarak devam edeceği vurgulandı. Vatandaşlara, şüpheli kampanyalarla karşılaşmaları halinde ilgili mercilere şikayet başvurusu yapmaları çağrısı yapıldı.