İlk merkezi 4 yıl önce Ankara Etlik'te kurulan şefkat evlerine Varlık ve Rüzgarlı'nın ardından bir yenisi de Ulus'ta eklendi. Büyükşehir Belediyesi'nin şefkat evlerinden Ankara'da geçici bir süre hasta refakatçisi veya hasta olarak ikamet eden, ancak barınacak yeri olmayan vatandaşlar faydalanabiliyor. Başvurular, hastanelerin 'sosyal servis' bölümlerinde gerçekleştiriliyor. 2 yılda 20 bin hasta yakınının kaldığı şefkat evlerinden en çok Konya'dan, en az Hakkari'den hasta yakını faydalandı.
Büyükşehir Belediyesi Sosyal İşler Daire Başkanı Ömer Öksüz, şefkat evlerini Ankara'daki hastanelere il dışından gelen vatandaşların kalacak yer problemi yaşamaları üzerine hayata geçirdiklerini söyledi. Ankara'ya hastasını getiren vatandaşların tedavi süresi boyunca şefkat evlerinde kalabildiklerine dikkat çeken Öksüz, "Herhangi bir süre kısıtlamamız yok. Kesinlikle hiçbir müdahalede bulunulmuyor. Şefkat evlerinde sadece yatacak yer hizmeti de verilmiyor. Sabah kahvaltısı ve akşam yemeği, sürekli sıcak su, rehberlik ve danışmanlık ile ulaşım hizmetlerini de vatandaşlarımıza sunuyoruz. Merkezimizin içinde bunların yanında hastaya refakatçi kalacak yakınlarının çocuklar için oyun alanları, sosyal alanlar da merkezimizin içinde yer alıyor. Şu anda toplam 285 yatak kapasiteli 3 merkezimiz bulunuyor. Merkezlerimiz Etlik, Rüzgarlı ve Varlık'ta bulunuyor. Ancak yakın zaman içinde Ulus'ta bir tane daha açacağız. Ankara'ya gelip, hastasını hastaneye yatıran ya da sürekli gidip gelmesi gereken hastası olan vatandaşlarımızın merkezlerimize kaydı da çok kolay. Hastanelerin 'Sosyal Servis' bölümüne gittiklerinde oradaki görevliler gerekli belge ve şartları hastalara iletiyor. Sadece hastaneden ve geldiğiniz ilden bir sevk kağıdı yetiyor" dedi.
iha