Ankara’da büyükbaş hayvanlara şap aşısı yapıldı

Tarım ve Orman Bakanlığınca şap hastalığına karşı SAT-2 serotipi içeren aşılar kullanılarak başlatılan sonbahar aşılama kampanyası çerçevesinde...

Tarım ve Orman Bakanlığınca şap hastalığına karşı SAT-2 serotipi içeren aşılar kullanılarak başlatılan sonbahar aşılama kampanyası çerçevesinde Ankara'da büyükbaş hayvanlar aşılandı.

Yeni şap serotipinin (SAT-2) Türkiye'de görülmesiyle başlanan aşılama çalışmalarında 31 Ağustos itibarıyla yaklaşık 30 milyon doz aşı üretimi gerçekleştirilirken, 14 milyona yakın büyükbaş, 2 milyon da küçükbaş hayvan aşılandı. Bu çerçevede Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından ülke genelinde 1 Eylül tarihi itibarıyla sonbahar şap aşılama kampanyası başlatıldı. Şap Enstitüsü Müdürlüğünce üretilen SAT-2 serotipi içeren tetravalan aşılar kullanılarak yapılan aşılama kampanyası iki ay sürecek.

Öte yandan, ilerleyen günlerde hayvan hastalıklarıyla ilgili mücadele ve eylem planının açıklanacağı öğrenildi.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.

Gündem Haberleri

TUZ GÖLÜ YÜZDE 45 BÜYÜDÜ
Berberde Hayat Kurtaran Müdahale: Boğazına Erik Kaçan Müşteriyi Kurtardı
15 Temmuz’un 10’uncu yılında Türkiye’nin birçok kentinde anma etkinlikleri düzenlenecek
Afyonkarahisar’da NATO Zirvesi İçin 10 Günlük Yasak Kararı
700 DİRİ FAY NE ANLAMA GELİYOR?