Konya Büyükşehir Belediyesi Adliye–Şehir Hastanesi–Stadyum Tramvay Hattı’nın birinci etabında uyguladığı yenilikçi beton bariyer sistemleriyle gündemde. Bu çalışmalar sürerken, Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin “iki direğe 2 milyar lira” harcaması kamuoyunun tartışma odaklarından birini oluşturuyor. Konya’nın örnek projeleri ise dikkat çeken bir alternatif olarak öne çıkıyor.
Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, tramvay güzergâhında ağır vasıta trafiğinin yoğunluğu nedeniyle “yerinde finisher” cihazı ile çelik kayar kalıp üzerinde beton bariyer üretimi gerçekleştirdiklerini açıkladı. Bu yöntemle trafiği kapatmadan üretimin sürdürülebildiğini ve maksimum trafik akışının sağlandığını söyledi.
Altay, bariyerlerde özel reçeteyle hazırlanan “sıfırslam” beton kullanıldığını; içerisine mikro fiber elyaf katkısı eklendiğini belirterek, yapılan bariyerlerin ortalama 50 yıl ömrü olduğunu vurguladı. Ayrıca betonun dona karşı daha dayanıklı olması için, kış aylarında su almasını önleyecek şekilde üretim yapıldığını aktardı.
Büyükşehir Belediyesi, planlanan toplam 18 kilometrelik bariyer hattının 8 kilometresini tamamladı. Başkan Altay, kalan 10 kilometrelik bölümün hava şartları elverdiği sürece yaklaşık iki ayda tamamlanacağını söyledi. Altay ayrıca, “Raylı sistem projelerini tamamladığımızda Konya’mız çok üst düzey bir toplu ulaşım altyapısıyla tanışacak” diyerek, kentin ulaşım vizyonuna olan inancını dile getirdi.
Konya’nın bu örnek çalışmaları, hem dayanıklılığı hem de trafiği aksatmadan üretimiyle öne çıkarken; Ankara’daki yüksek maliyetli direk tartışmalarıyla birlikte değerlendirildiğinde farklı belediyecilik yaklaşımlarının ne kadar çeşitli olabileceğini gösteriyor.