Amerika'ya ihraç diye geldi Türkiye'nin TOFAŞ'ı, Togg'un rakibi oldu

Elektrikli ve hibrit otomobil pazarında hızlı büyümesiyle dikkat çeken BYD, Türkiye’de satış rekorlarına koşuyor. Nisan ayında pazar payı yüzde 6,3'e ulaştı.

Amerika'ya ihraç diye geldi Türkiye'nin TOFAŞ'ı, Togg'un rakibi oldu

Elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araç pazarının yükselen markası BYD, Türkiye'de satış rekorları kırıyor. BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergun, Türkiye'nin markanın Avrupa'daki en hızlı büyüyen pazarı haline geldiğini belirterek, Türk tüketicisinin teknolojiye olan ilgisinin dikkat çekici düzeyde olduğunu ifade etti.

2025/04/05/byd-konya-bayii.jpg

Ergun, gazetecilerle gerçekleştirdiği toplantıda Türkiye otomotiv pazarının Nisan ayında 105 bin 352 adetle tüm zamanların en yüksek Nisan ayı satışına ulaştığını söyledi. Pazarın yıllık bazda yüzde 40 büyüdüğünü vurgulayan Ergun, "Türkiye'de artık pazarın 1 milyon adedin altına inmesi zor görünüyor" dedi.

2025/04/06/bydnin-dev-arac-gemisi-byd-changzhou-turkiyeye-ulasti-001.jpg

Elektrikli araçlara olan talebin pazar büyümesinde önemli rol oynadığını dile getiren Ergun, Türkiye'de elektrikli araçların toplam binek pazar içindeki payının yüzde 15'i geçtiğini, şarj edilebilir hibrit oranının ise yüzde 7,5’in üzerine çıktığını açıkladı. Yeni enerjili araç segmentinin toplam pazardaki payı yüzde 23’e ulaştı.

Türkiye'de satılan şarj edilebilir hibrit araçların yarıdan fazlasının BYD markalı olduğunu ifade eden Ergun, "Bu alanda öncülük ediyoruz. BYD, hibrit teknolojisini ulaşılabilir hale getirerek pazarı büyüttü" dedi.

Yılın ilk dört ayında 13 bin 608 araç satan BYD, Türkiye otomobil pazarında 7'nci sıraya yerleşti. Nisan ayında ise 5 bin 397 adet satışla yüzde 6,3’lük pazar payına ulaştı. SEAL U modeli, elektrikli ve hibrit versiyonlarıyla Türkiye’nin en çok satan otomobili oldu.

BYD, yıl sonunda 50 bin adetlik satış hedefliyor. Markanın Türkiye'deki bayi sayısı 29 ilde 37’ye ulaşmış durumda. Ergun, yıl sonuna kadar SEALION 7 ve ATTO 2 modellerinin Türkiye pazarına sunulacağını da duyurdu.

Türkiye'deki büyüme hızının Avrupa ortalamasının çok üzerinde olduğuna dikkat çeken Ergun, "Türk tüketicisi yeni teknolojilere çok hızlı adapte oluyor. Türkiye, BYD için stratejik önemde bir pazar haline geldi" değerlendirmesinde bulundu.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.

Ekonomi Haberleri

Kasaplardan fetva: Poşette kurban olmaz! Et ticaretiyle ibadet karıştırılıyor
Türkiye'ye geldi parayı kırıyor
4,5 günlük bayram tatiline turizm sektöründen ilk yorum
Köfteci Yusuf Hakkında Çıkan İddialar Sosyal Medyada Tepki Çekti
İnan Kıraç nerede?