Afrika Birliği Komisyon Başkanlığı seçimleri

Çad Dışişleri Bakanı Muhammed, Komisyon Başkanı oldu

ADDİS ABABA (AA) - Çad Dışişleri Bakanı Musa Faki Muhammed, Afrika Birliği Komisyon Başkanlığına seçildi.

Etiyopya'nın başkenti Addis Ababa'daki 28. Afrika Birliği Zirvesi'nde düzenlenen Komisyon Başkanlığı seçimlerini Çadlı aday Musa Faki Muhammed kazandı.

Muhammed, Kenya Dışişleri Bakanı Amine Muhammed ile yarıştığı seçimlerin son turunda oyların çoğunluğunu aldı.

Komisyon başkanlığı için Kenya, Senegal, Çad, Botsvana ve Ekvator Ginesi'nden beş aday yarıştı.

Çad'da 2003-2005 yıllarında başbakanlık yapan 57 yaşındaki Muhammed, dört yıl süreyle Komisyon Başkanlığını yürütecek.

Dillere ve bölgeye göre bloklaşmanın yaşandığı seçimlerde, 2002'den bu yana genellikle Fransızca konuşan ülkelerin adayları kazanırken, sadece bir önceki seçimde İngilizce konuşulan Güney Afrika'nın adayı Nkosazana Dlamini Zuma seçilmişti.

AA

Gündem Haberleri

KAHVEHANE MÜDAVİMLERİNE YARGITAY’DAN KÖTÜ HABER
AFRİKA'NIN BELALISI TÜRKİYE'YE GÖRÜNTÜLENDİ
Bir günde 10 bin yolcu! Türkiye'nin en yeni metrosu
SOSYAL MEDYANIN YENİ FENOMENİ
Haluk Levent’e Karşılıksız Çek Cezası: 70 Milyon TL