Afgan makamlarına göre Taliban son bir haftada 30 sivili öldürdü

Afganistan Ulusal Güvenlik Şurası, ülkede son bir haftada 30 sivilin Taliban tarafından öldürüldüğünü açıkladı.


Afganistan Ulusal Güvenlik Şurası, ülkede son bir haftada 30 sivilin Taliban tarafından öldürüldüğünü açıkladı.

Şura Sözcüsü Cavid Faisal, basına yaptığı açıklamada, Taliban militanlarının son bir haftada 9 vilayette 30 sivili öldürdüğünü söyledi.

Sivillerin çoğunun Taliban tarafından yerleştirilen bombaların patlatılması nedeniyle hayatını kaybettiğini ifade eden Faisal, iki sivilin yaralandığını belirtti.

Faisal, sivil ölümlerinin önüne geçilmesi için ateşkes yapılması gerektiğini kaydetti.

Taliban reddetti Taliban'dan yapılan açıklamada, Afganistan Ulusal Güvenlik Şurasının açıklamasının asılsız olduğu savunuldu.

Taliban üyelerinin hiçbir zaman sivilleri hedef almadığı ileri sürülen açıklamada, aksine ABD ve Afgan güçlerinin sivilleri öldürdüğü iddia edildi.

 

Gündem Haberleri

KAHVEHANE MÜDAVİMLERİNE YARGITAY’DAN KÖTÜ HABER
AFRİKA'NIN BELALISI TÜRKİYE'YE GÖRÜNTÜLENDİ
Bir günde 10 bin yolcu! Türkiye'nin en yeni metrosu
SOSYAL MEDYANIN YENİ FENOMENİ
Haluk Levent’e Karşılıksız Çek Cezası: 70 Milyon TL