Acil Yardım tek numarada toplanıyor

Alo Trafik, Polis İmdat, Yangın İhbar hatlarının tek bir merkez ve numarada toplanması için çalışmalar başladı.

Özel İdare hizmet binası içerisinde bulunan eski Makine-İkmal Şubesi ve Yemekhane Binası, “112 Acil Yardım” sisteminin kurulması için 25 yıllığına İl Sağlık Müdürlüğü’ne tahsis edildi. Encümen toplantısında Vali Osman Aydın’ın oluru ile gerçekleşen ve 16 maddenin yer aldığı protokole binayı tahsis eden İl Özel İdaresi adına Genel Sekreter Dr. Muammer Sönmez ile tahsisi kabul eden İl Sağlık Müdürlüğü adına ise Dr. Hasan Küçükkendirci imza attı.  Oluşturulan yeni sistemle garklı kurumlara ait değişik numaralar 112 Acil Yardım servisi altında toplanacak. Böylece 154 Alo Trafik, 155 Polis İmdat, 156 Jandarma İmdat ve 110 Yangın İhbar hatları kaldırılacak. Sağlık Bakanlığı bünyesindeki "112 Hızır Acil" hattı yeniden düzenlenecek. Önümüzdeki yılın sonuna kadar kurulması planlanan sistemin tam olarak işlemesi halinde vatandaşlar acil sağlık yardımı, trafik kazaları, asayiş olayları, yangın gibi durumlarda ayrı ayrı numaraları değil, 112 Acil Yardım servisini arayacak. Buraya gelen ihbarlar anında en yakın ilgili birime iletilecek. Trafik kazasının ihbarında hem trafik hem asayiş polisi olay yerine yönlendirilirken, sağlık ekipleri ve itfaiye de olay yerine gönderilecek. Memleket


--

Yerel Haberleri

Baba-Çocuk İkilisi M1 Konya’da Bir Araya Geliyor
SEZON ÖNCESİ KRİTİK İNCELEME
TARİHİ CAMİLERDE SAF TUTTULAR
MİLYONLUK VURGUN ENGELLENDİ
Lazerle Göz Çizdirme Dönemi: Hangi Yöntem Size Uygun?