ABD, Suudi Arabistan'a yönelik "balistik füze" saldırısını kınadı

WASHINGTON (AA) - ABD, Yemen'de Husilerin Suudi Arabistan'ın başkenti Riyad'a düzenlediği balistik füze saldırısını kınadı. Dışişleri Bakanlığı...

WASHINGTON (AA) - ABD, Yemen'de Husilerin Suudi Arabistan'ın başkenti Riyad'a düzenlediği balistik füze saldırısını kınadı.

Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Heather Nauert, konuya ilişkin yaptığı yazılı açıklamada, "ABD, Husilerin Riyad'a yaptığı sorumsuz füze saldırısını sert bir şekilde kınamaktadır." ifadesine yer verdi.

Nauert, İran'ın gelişmiş silahlarla desteklediği Husilerin agresif tavırlarından duydukları rahatsızlığın sürdüğünü vurguladı.

Mevcut durumun bölgesel güvenliği ve Yemen'deki sorunun çözümünü zora soktuğunu belirten Nauert, "ABD, İran Devrim Muhafızlarına Husileri silahlandırmama çağrısı yapıyor." açıklamasında bulundu.

Suudi Arabistan'ın başkenti Riyad'a Yemen'den atılan balistik füze, kent semalarında hava savunma sistemlerince etkisiz hale getirilmişti.

AA

Gündem Haberleri

15 Temmuz’un 10’uncu yılında Türkiye’nin birçok kentinde anma etkinlikleri düzenlenecek
Afyonkarahisar’da NATO Zirvesi İçin 10 Günlük Yasak Kararı
700 DİRİ FAY NE ANLAMA GELİYOR?
CİMRİLİK BOŞANMA SEBEBİ SAYILDI
IBAN MAĞDURLARINA MÜJDE