ABD Dışişleri Bakanı Pompeo, Angola Devlet Başkanı Lourenço ile telefonda görüştü

WASHINGTON (AA) - ABD Dışişleri Bakanı Mike Pompeo, Angola Cumhuriyeti Devlet Başkanı Joao Manuel Gonçalves Lourenço ile yaptığı telefon görüşmesinde,...

WASHINGTON (AA) - ABD Dışişleri Bakanı Mike Pompeo, Angola Cumhuriyeti Devlet Başkanı Joao Manuel Gonçalves Lourenço ile yaptığı telefon görüşmesinde, ikili ticari ilişkiler ve Çin'in Afrika'daki faaliyetleri gibi konuları ele aldı.

ABD Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Morgan Ortagus tarafından yapılan yazılı açıklamada, Pompeo ve Lourenço'nun telefonda görüştüğü, ABD-Angola ilişkilerini masaya yatırdığı belirtildi.

Açıklamada, Pompeo'nun, Angola'da hayata geçirilen siyasi ve ekonomik reformların yanı sıra yolsuzlukla mücadele kapsamında atılan adımlar için Lourenço'yu tebrik ettiği vurgulandı.

Açıklamada, şu ifadelere yer verildi:

"Bakan Pompeo ve Başkan Lourenço, ticari bağları artırmak, ABD özel sektör yatırımlarının değerini ve yeni ABD Uluslararası Kalkınma Finansmanı Kurumu tarafından sunulan fırsatları güçlendirmenin yollarını da görüştü. Bakan Pompeo ayrıca insan kaçakçılığı ile mücadelenin önemine değindi. Görüşme sırasında Çin'in Afrika'daki faaliyetleri de ele alındı."

Gündem Haberleri

TUZ GÖLÜ YÜZDE 45 BÜYÜDÜ
Berberde Hayat Kurtaran Müdahale: Boğazına Erik Kaçan Müşteriyi Kurtardı
15 Temmuz’un 10’uncu yılında Türkiye’nin birçok kentinde anma etkinlikleri düzenlenecek
Afyonkarahisar’da NATO Zirvesi İçin 10 Günlük Yasak Kararı
700 DİRİ FAY NE ANLAMA GELİYOR?