72 yıl sonra kadın milletvekili

Kadınlara seçme ve seçilme hakkının verilmesinin ardından 1935 yılında Balkan göçmeni bir kadın milletvekili çıkaran Konya, 72 yıl aradan sonra tekrar bir kadın milletvekili tarafından Meclis’te temsil edilecek.

Hafta sonu yapılan seçimlerde AK Parti'den Konya'dan milletvekili seçilen Ayşe Türkmenoğlu (42), yaptığı açıklamada, kadınlara seçme ve seçilme hakkının verildiği 1934 yılından bu yana Konya'dan sadece 1 kadın milletvekili seçilebildiğini hatırlattı. Konya'da ilk defa 1935 yılında Balkan göçmeni bir ailenin Bolu'da yaşayan öğretmen kızının milletvekili seçildiğini ifade eden Türkmenoğlu, “72 yıl aradan sonra Konya'dan kadın milletvekilinin çıkması sevindirici, ama bu buruk bir sevinç. Çünkü kadınları temsil edebilecek yeterlilikte yüzlerce kadın olmasına rağmen 72 yıl Konya'dan kadın milletvekili çıkmamış. Bugüne kadar Konya'dan ya kadın milletvekili adayı gösterilmemiş ya da seçilemeyecek sıralarda yer verilmiş” dedi. Türkmenoğlu, Meclise 16 milletvekili gönderecek Konya'dan bir kadın milletvekili seçilmesinin yeterli olmadığını vurgulayarak, ülke genelinde de kadın milletvekili oranının arttığını, ancak Konya ve ülke geneli için bunun yeterli olmadığını, bu sayının daha da artması gerektiğini bildirdi.

Yerel Haberleri

Baba-Çocuk İkilisi M1 Konya’da Bir Araya Geliyor
SEZON ÖNCESİ KRİTİK İNCELEME
TARİHİ CAMİLERDE SAF TUTTULAR
MİLYONLUK VURGUN ENGELLENDİ
Lazerle Göz Çizdirme Dönemi: Hangi Yöntem Size Uygun?