Fahri KUBİLAY/SEYDİŞEHİR Seydişehir’in ilk ve tek hamamı olan Seyit Harun Hamamı yıkılma noktasına geldi. 712 sene önce Seyit Harun Veli Hazretleri’nin yaptırdığı hamam, şimdilerde kaderine terk edilmiş bir şekilde yok olmayı bekliyor. Hamamın Vakıflar Genel Müdürlüğü bünyesinde olduğunu belirten hamam işletmecileri Vakıflar Genel Müdürlüğü yetkililerinin inceleme harici başka bir şey yapmamalarından şikayetçi. Hamamın kadınların kullanımına tahsis edilen bölümü bakımsızlıktan dolayı artık hizmet veremiyor. Hamamın işletmecisi Ahmet Atıcı, konuyla ilgili olarak gazetemize yaptığı açıklamada “Burayı 1,5 senedir çalıştırıyorum. 712 senelik bir geçmişe sahip. Seyit Harun Veli Hz. döneminden bize emanet edilen bu güzelim tarihi eseri koruyamaz hale geldik. Kendi imkanlarımızla burayı restore etme imkanımız yok. Vakıflar Genel Müdürlüğü’nün 712 senelik bu esere sahip çıkmalarını istiyoruz. Bugüne kadar hiçbir kurum ya da kuruluş en ufak bir çivi dahi çakmamış. Bahar aylarında Vakıflar Genel Müdürlüğü’nden gelen yetkililer, şu ana kadar hiçbir girişimde bulunmadı. İlçe halkı hamamın bakımsız ve ilgisiz kalmasından dolayı, hamam alışkanlıklarını terk etmeye başladı. Müşterilerimize sağlıklı hizmet veremiyoruz” şeklinde konuştu.
|
712 yıllık tarihî hamam yok oluyor
Seydişehir’in ilk ve tek hamamı olan Seyit Harun Hamamı yıkılma noktasına geldi. 712 sene önce Seyit Harun Veli Hazretleri’nin yaptırdığı hamam, şimdilerde kaderine terk edilmiş bir şekilde yok olmayı bekliyor.
Yerel Haberleri
Baba-Çocuk İkilisi M1 Konya’da Bir Araya Geliyor
SEZON ÖNCESİ KRİTİK İNCELEME
TARİHİ CAMİLERDE SAF TUTTULAR
MİLYONLUK VURGUN ENGELLENDİ
Lazerle Göz Çizdirme Dönemi: Hangi Yöntem Size Uygun?