60 milyon adet zeytinyağı ve sosu "havada" tüketiliyor

Dünyanın önde gelen sofralık zeytin üreticilerinden Marmarabirlik, THY için her yıl tek kullanımlık ambalajlarda 60 milyon adet zeytinyağı ve zeytinyağı sosu üretiyor- Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Asa:- "Marmarabirlik olarak THY, Alman ve Atlas h

BURSA (AA) - SİNAN BALCIKOCA - Sofralık zeytinde dünyanın önde gelen üreticilerinden Marmara Zeytin Tarım Satış Kooperatifleri Birliğinin (Marmarabirlik) ürettiği yıllık 60 milyon adet tek kullanımlık ambalajlardaki zeytinyağı ve zeytinyağı sosu, Türk Hava Yolları (THY) yolcuları tarafından tüketiliyor.

Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Marmarabirlik'in son dönemde özellikle Ar-Ge biriminin kurulmasının ardından kendini geliştirdiğini ve ürün çeşitliliğini artırdığını belirtti.

Birliğin ürünlerinin dünya çapında tanındığını dile getiren Asa, THY, Alman ve Atlas havayolları ile iş birliği içinde olduklarını, özellikle THY'ye şasetlerle zeytinyağı sosu ve küçük şişelerle zeytinyağı verdiklerini anlattı.

Asa, 'katla yağla' adını verdikleri, içinde zeytinyağı sosu bulunan yeni bir ürün geliştirdiklerini ifade ederek, "Bununla ilgili de THY ile anlaşmak üzereyiz. THY'ye yılda 60 milyon adet ürün veriyoruz. Bu tabii ki Marmarabirlik'e büyük bir güç kazandırıyor. Bunun dışında otel ve restoranlar için tek kullanımlık 10 ve 20 gramlık zeytin ve zeytin ezmesi ürünlerimiz de mevcut. Küçük ambalajlarla Marmarabirlik'in kazancını artırmayı hedefliyoruz." dedi.

Türkiye'nin iyi bir zeytinyağı üreticisi olduğuna dikkati çeken Asa, şunları kaydetti:

"Maalesef ürettiğimiz zeytinyağını dökme olarak İtalya ve İspanya gibi ülkelere satıyoruz. Onlar da ambalajlayıp kendi ülkelerindeki markalarıyla dünyaya pazarlıyorlar. Bakanlığın bununla ilgili bir düzenleme getirmesi gerektiğini düşünüyorum. Dökme zeytinyağı ihracatında belirli bir sınırlama getirilirse, firmalara da markalaşma yönünde bir destek olursa bu sıkıntının aşılacağını düşünüyorum. Zeytinyağının dökme olarak ihracatı üreticiye para kazandırmıyor."

- "Üreticilerimizden kurumlarına sahip çıkmalarını istiyorum"

Asa üreticiyle ilişkilerine değinirken de birliğin her zaman üreticinin yanında olduğunu vurguladı.

Hasat dönemi başlamadan ürün alım fiyatlarını açıkladıklarını belirten Asa, "Ortaklarımızın taleplerini yerine getirmek adına ürün alım kampanyasından önce fiyatları açıkladık. Şimdi üreticilerimizden beyan ettikleri ürün miktarını teslim etmelerini ve kurumlarına sahip çıkmalarını istiyorum." diye konuştu.

AA

Ekonomi Haberleri

Popülasyon azaldı: İklim değişikliği balık fiyatlarını da artırdı
Kat İrtifakı ve Kat Mülkiyeti Arasındaki Fark Nedir? Ev Alırken Dİkkat
Zirveye kar yağınca köylü soluğu bahçede aldı
Belediyelerden Atılan İşçiler İçin Bakanlık Devrede
İkiz Dönüşüm İçin İlk Adım Konya'da Atıldı