Bursa’da yaşayan 53 yaşındaki Sezgin Balcı, 2023 Mart ayında sıfır kilometre olarak satın aldığı Peugeot 308 GT model aracında 500. kilometrede başlayan arızalar nedeniyle büyük mağduriyet yaşadı. Fren sisteminden başlayan sorunlar, araçta zamanla stop lambalarının sönmemesi, sıcak havalarda ekranların çalışmaması, rot ayarlarının bozulması gibi çeşitli problemlere dönüştü.
20’den fazla kez servise götürülen araç için Balcı’nın değişim talebi ise reddedildi. Bayi tarafından aracın bakım ve 5 yıl garanti kapsamında tutulmaya çalışılması ise sorunu çözmedi. "Aracım 60 bin kilometrede yağ eksiltti ve motor arızası vererek yolda kaldım" diyen Balcı, arızaların son bulmadığını, akü ve bobin değişimlerinin ardından bile sorunun devam ettiğini aktardı.
25 yıldır otomotiv sektöründe çalışan ve oğlunun da İtalya’da otomobil tasarımı eğitimi aldığını belirten Balcı, yaşadığı deneyimi şu sözlerle özetledi:
"Araç 500 kilometrede farklı arızalar çıkmaya başladı. Bayiye sorduğumda müşür arızası olduğunu söylediler ama ben doğru olmadığını biliyordum. Aracın yenisiyle değiştirilmesini istedim, kabul etmediler. Sonrasında bakım ve garanti teklif ettiler ama motor arızaları devam etti."
Balcı, aracının halen aynı arızayı verdiğini ve ikame araç verilmediğini, 10 gündür beklediğini dile getirdi. Ayrıca, aracının üretiminin sadece 2 yıl sürdüğünü ve modelin yeni logo olmasına rağmen kaldırıldığını öğrendiğini belirtti.
Yaşadığı sorunlar nedeniyle Peugeot’a "ayıplı mal" gerekçesiyle dava açan Balcı, aracının değerinde yeni bir araçla değiştirilmesini talep etti.