Akşehir’de, İlçe Tarım Müdürlüğü ekipleri uygunsuz koşullarda satışa sunulduğu tespit edilen 2,5 ton tavuk etini imha etti. Akşehir Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ve İlçe Tarım Müdürlüğü Gıda Kontrolör ekipleri, yapılan ihbar üzerine, Tisan Toptancılar Sitesi’nde bir iş yerine baskın düzenledi. Baskında, gıda üretim sertifikası olmayan ve son kullanma tarihi geçmiş 2,5 ton bozuk tavuk ele geçirildi.
Çoğu kanat ve göğüsten oluşan tavuk parçaları Belediye Asfalt Şantiyesi’nde toprağa gömülerek imha edildi. Satılamayan tavukların, şoklama yöntemiyle kokularının yok edilerek piyasaya sürülmeye çalışıldığı bildirildi. Bozuk tavukların satışını yapan iş yeri, ruhsat işlemlerini tamamlayıncaya kadar süresiz olarak mühürlenirken, iş yeri sahibine bin 220 YTL cezai işlem uygulandı. İlçe Tarım Müdürlüğü Gıda Kontrolör ekipleri, rutin kontrollere devam edildiğini ve gelen ihbarları değerlendirdiklerini bildirdi.