12 metropolden iklim değişikliği kararı

Aralarında Paris, Londra, Mexico City ve Los Angeles'ın da bulunduğu 12 metropol belediye sera gazı emisyonunu şehir merkezlerinde 2030'a kadar sıfıra indirmeye karar verdi

PARİS (AA) - Aralarında Paris, Londra, Mexico City ve Los Angeles'ın da bulunduğu 12 metropol belediye, sera gazı emisyonunu şehir merkezlerinde 2030'a kadar sıfıra indirmeye karar verdi.

Paris Belediyesi'nin ev sahipliğinde, 12 metropol belediyesi iklim değişikliği ve hava kirliliğinin önüne geçmek için 2030'a kadar şehirlerde mazot ve benzin kullanılan otomobillerin kullanılmasını yasaklayan "Fosil Yakıtı Sona Erdirme Deklarasyonu"na imza koydu.

Paris, Londra, Mexico City, Los Angeles, Cape Town, Kopenhag, Barcelona, Quito, Vancouver, Milan, Seattle ve Auckland kentleri 2025'ten sonra sadece yeşil enerji kullanan ve sera gazı salınımı yapmayan otobüsler alacak.

İmzalanan deklarasyona ileride 91 belediyeyi bir araya getiren uluslararası bir belediyeler örgütünün diğer üyelerinin de katılması bekleniyor.

AA

Gündem Haberleri

15 Temmuz’un 10’uncu yılında Türkiye’nin birçok kentinde anma etkinlikleri düzenlenecek
Afyonkarahisar’da NATO Zirvesi İçin 10 Günlük Yasak Kararı
700 DİRİ FAY NE ANLAMA GELİYOR?
CİMRİLİK BOŞANMA SEBEBİ SAYILDI
IBAN MAĞDURLARINA MÜJDE