Karatay’da 200-250 kişinin yaşadığı 12 katlı 70 dairelik bina çökme şüphesiyle boşaltılarak incelemeye alındı. Olay yerine gelen uzmanlar yaptığı incelemede binada çökme tehlikesinin olmadığını, malzemeden kaynaklanan dökülme olduğunu açıkladı. Site sakinleri açıklamadan sonra geceyi geçirmek üzere evlerine girdi.
Büyüksinan Mahallesi Beyma Sultan Caddesi'nde bulunan Beyza Sitesi'nde meydana gelen olayda giece saat 23.00 sıralarında iki bloktan oluşan12 katlı 70 dairelik apartmanın 2. katında oturan İnşaat Mühendisi Murat Yıldız, evinin mutfağında olduğu sırada duvar sıvalarının ve fayansların yere döküldüğünü fark etti. Ailesini alarak binayı terk eden Yıldız, durumu site yöneticisi İbrahim Arıca'ya bildirdi. Yöneticinin ilgili mercilere haber vermesi üzerine B blok tamamen boşaltılarak incelemeye alındı.
İnşaat Mühendisleri Odası Başkanı Ramazan Özkaya binada yaptıkları inceleme sonucu duvarda kullanılan malzemeden dolayı dökülmeler olduğunu belirtti. İnşaatı taşıyan kolanlarda ve duvarlarda herhangi bir çökme tehlikesinin olmadığını belirten Özkaya, önemli bir problem olmadığını söyledi.
İncelemelerin devam ettiği sırada binayı boşaltan vatandaşlar korkulu dakikalar geçirdi. Kucağında bebeğini taşıyan kadınlar dikkati çekerken dışarıya çıkan çocuklar olaydan habersiz bahçede oyun oynamaya devam etti. Bina içerisinden çıkan bir vatandaş ise "Neden çekiyorsunuz? Çekmenizin anlamı yok. Rezil olduk" şeklinde tepki gösterdi. Bina sakinleri incelemelerin ardından geceyi geçirmek üzere tekrar binaya girdi. Zeki Dursun