MEDAŞ Genel Müdürü Tevfik Gazel, Konya’nın kayıp, kaçak ve enerji talebi konularında şunları söyledi: Abonelerimize kesintisiz sürekli, kaliteli enerji sunmayı ve müşteri memnuniyetini her zaman artırmayı ilke edinen Genel Müdürlüğümüzün Netleşen Bilanço değerlerimize göre 2007 yılında abonelerimize 3 milyar 58 milyon Kwh enerji satılmış, kayıp oranımız ise yüzde 7.7 olarak gerçekleşmiştir. Kayıp kaçak oranımız yine normal standartlar içerisinde kalırken, ülke genelinde yüz güldürmüş ve TEDAŞ’a bağlı teşekküllerce de takdirle karşılanmıştır. Bu kayıbın çoğunluğu teknik kayıp olup, kaçak elektrik kullanımı yok denecek kadar azdır. Kaçak elektrik kullanımı her yıl azalmaktadır. 2007 yılında bin 71 kaçak elektrik kullanımı tespit edilmiş, 1 milyon 223 bin YTL tahakkuk yapılmış ve bunun 305 bin YTL’si tahsil edilmiştir.
SANAYİDE ELEKTRİK SARFİYATI ARTTI
Elektrik sarfiyatının sanayide yüzde 19.45 artış gösterdiğini kaydeden Gazel, “Sanayide 2006 yılında 768 milyon Kwh olan tüketim 2007 yılında yüzde 19.45 artış göstererek 917 milyon Kwh’e ulaşmıştır. En fazla tüketim sanayide olmuştur. İkinci olarak yüzde 6.4 artışla 724 milyon Kwh enerji meskenlerde tüketilmiş; yüzde 29.24 artış oranı ile tarımsal Sulama abonelerimiz 638 milyon Kwh enerji tüketmişler ve üçüncü sırada yer almışlardır. Türkiye genelinde satılan enerji bir önceki yıla göre yüzde 17.48 artarken bu oran Konya’da yüzde 14.79 olmuştur” dedi.
Memleket